FAQ |
Kalender |
2016-09-29, 15:54 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den hårt kritiserade biljettsajten biljettnu.se har hackats.
Hundratusentals användaruppgifter har gjorts tillgängliga på nätet, kan Aftonbladet avslöja. Läs mer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23618455.ab |
|||
Svara med citat |
2016-10-01, 11:33 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Intressant affärside, som blocket fast nichad på endast biljetter.
Undrar hur dem gått till väga med marknadsföringen hundratusentals användare är imponerande. |
||
Svara med citat |
2016-10-04, 09:45 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hundratusentals användare och de lagrar lösenord i klartext?
|
||
Svara med citat |
2016-10-04, 09:54 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag var medlem i en hemsida och en gång när jag loggade in märkte jag att jag hade tillgång till alla andra medlemmars email, telefon, adress... tusentals medlemmar. Det var på grund av att "admin" hade gett för många rättigheter till vanliga medlemmar som gjorde att alla kunde se alla andra medlemmars information. Dem rättade till det nästa dag, men man får hoppas att ingen medlem kopierade informationen |
||
Svara med citat |
2016-10-24, 00:59 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Sen kan man fråga sig rent företagsekonomiskt vad marginalnyttan är för webmasters utan brands att värna. Slappa Svenska myndigheter beivrar väl inte mycket nuförtiden, finns det ens reglerat? Rätta mig gärna om jag har fel. |
||
Svara med citat |
2016-10-25, 15:33 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att göra en enkel hash som är oändligt mycket säkrare än klartext är inte heller svårt.
2016-10-28, 00:25 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Min poäng är mest att för hemsidor utan brands, om vi tar exemplet med affar som har mest generisk trafik (ala sök, eller köpt). Ta något av de hundratals forum inom diverse nischer som försörjer sig på textlänkar & banners. De kanske ser en viss nedgång när shitstormen över hacket är ajour, men i övrigt drar dem mest trafik från Google och adsnätverk på generiska termer. Det skulle vara intressant och se flashbacks trafikfluktuationer före och efter det hacket... |
||
Svara med citat |
2016-10-28, 09:41 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Svara |
|
|