Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Altus andan håller i sig

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-09, 17:22 #1
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Fick precis ett samtal från en säljare på Fd Altus som skulle förlänga min optimering som jag sagt upp för 6 månader sedan.

Denna Willie lyckades på mindre än 3 min kalla mig dum och en lögnare. Sedan tyckte han att jag skulle skicka över mina dokument som bevisade min uppsägning för att underlätta hans hantering :wacko:

Gjorde jag inte det skulle han ta ärendet vidare. :lol:

Är detta någon ny säljstrategi som man börjat med alà kustjägarstilen? Bryt ner dina kunder mentalt tills dom känner sig svaga, sen ber du om ordern.
Man kanske skulle prova själv! :blink:

Jag har varit företagare i 12 år och aldrig i närheten stött på en sådan behandling tidigare.

Hur ORKAR dessa DÅRAR hålla på med sitt trams, räcker det inte snart med Altus och allt som har med dom att göra? <_<

Jag ser verkligen fram emot att dom tar ärendet vidare.
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 19:57 #2
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
vad jag tänker är ju att om du "inte" har sagt upp tjänsten, varför ska han då ringa och förlänga, är det inte enklare att bara skicka en faktura? Tänker jag i alla fall.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 21:18 #3
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 76
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 76
Vadå fd altus, dom finns ju kvar det är bara uppköpt av Notabene.net A/S. När en säljare ringer är det ju bara att lägga på luren om du inte gillar vad du hör. Sedan ligger ju bevisbördan på dom som företag att visa att du är kund oss dom.


Sedan är jag grymt skeptisk till sådana här trådar då hur ska jag veta att det du säger är sant? du kan ju lika bra vara sur över att altus kommer och tar dina affärer.
terlag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 21:32 #4
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Citat:
Originally posted by terlag@Nov 9 2006, 22:18
Vadå fd altus, dom finns ju kvar det är bara uppköpt av Notabene.net A/S. När en säljare ringer är det ju bara att lägga på luren om du inte gillar vad du hör. Sedan ligger ju bevisbördan på dom som företag att visa att du är kund oss dom.

Sedan är jag grymt skeptisk till sådana här trådar då hur ska jag veta att det du säger är sant? du kan ju lika bra vara sur över att altus kommer och tar dina affärer.

Ja nog la jag på luren alltid.

Om du menar att jag skulle vara i samma branch som Altus hade jag antagligen inte anlitat dom tidigare.
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 14:21 #5
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by robaino@Nov 9 2006, 18:22
Fick precis ett samtal från en säljare på Fd Altus som skulle förlänga min optimering som jag sagt upp för 6 månader sedan.

Denna Willie Jensen lyckades på mindre än 3 min kalla mig dum och en lögnare. Sedan tyckte han att jag skulle skicka över mina dokument som bevisade min uppsägning för att underlätta hans hantering :wacko:

Gjorde jag inte det skulle han ta ärendet vidare. :lol:

Är detta någon ny säljstrategi som man börjat med alà kustjägarstilen? Bryt ner dina kunder mentalt tills dom känner sig svaga, sen ber du om ordern.
Man kanske skulle prova själv! :blink:

Jag har varit företagare i 12 år och aldrig i närheten stött på en sådan behandling tidigare.

Hur ORKAR dessa DÅRAR hålla på med sitt trams, räcker det inte snart med Altus och allt som har med dom att göra? <_<

Jag ser verkligen fram emot att dom tar ärendet vidare.
Jag blev uppringd av detta företag idag. Men eftersom jag anser att telefonspamare är som hundskit under skosulan, dvs samtalen bruka bli väldigt korta med telefonspamare.

Men kanske skulle drivit lite med dem.

Altus är ett alltså ett riktig skojar företag?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 14:24 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by terlag@Nov 9 2006, 22:18
Vadå fd altus, dom finns ju kvar det är bara uppköpt av Notabene.net A/S. När en säljare ringer är det ju bara att lägga på luren om du inte gillar vad du hör. Sedan ligger ju bevisbördan på dom som företag att visa att du är kund oss dom.


Sedan är jag grymt skeptisk till sådana här trådar då hur ska jag veta att det du säger är sant? du kan ju lika bra vara sur över att altus kommer och tar dina affärer.
Exat!

Är det ett bolag som säljer till annat bolag, så är det bara behörig firmatecknare som får ingå avtal. Så detta löser man enkelt genom hävda att de är ingen behörig firmatecknare som har ingått avtal med dem, om det inte är skriftligen så klart.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 14:59 #7
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Har det verkligen undgått någon att Altus är ett mycket skumt företag??!!
Lite förvånande!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 15:49 #8
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by klein@Nov 10 2006, 15:24
Är det ett bolag som säljer till annat bolag, så är det bara behörig firmatecknare som får ingå avtal. Så detta löser man enkelt genom hävda att de är ingen behörig firmatecknare som har ingått avtal med dem, om det inte är skriftligen så klart.
klein - du förvånar även mig;
Att hävda att en icke behörig ingått avtal är ett internt juridiskt problem och skall isf leda till anmälan om urkundsförfalskning alt trolöshet mot huvudman, beroende på hur den anställde utgett sig för att inneha behörighet eller ej. Företaget har ju fortfarande betalningsansvar enligt köplagen.

Och ännu värre är det om du "falskt intygar" att detta skett - då kan du åka dit så det smäller om det för att på ett bedrägligt sätt undgå betalningsansvar. Tror att det är jämställt med Bedrägeri och har fängelse i upp till 2 år på straffskalan.

De flesta telefonsäljare idag jobbar även med samtalslagring och det är även därför många telesäljare (eller spamsäljare som du kallar dem) ber dig repetera ett manus vid muntliga telefonavtal. Importerade själv för ett antal år sedan små diskettstora dosor för nån lusentapp som gjorde att du kunde spela in samtal till HDD - funkade bra..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 16:30 #9
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
hehe.. jag önskar nästan att Altus hade ringt till företaget jag jobbar åt, vi spelar in alla samtal. Det är riktigt roligt när en säljare hävdar att jag sagt en sak när jag vet att jag inte har sagt vad de hävdar..
"vilken e-post vill du ha inspelningen av vårt förra samtal till?". Då blir det oftast tyst i luren för de är nog inte så säkra på att de har rätt, de hoppas bara att jag skall bli osäker.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-12, 02:38 #10
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Vad förvåna dej? Om du bli uppringd av telefonspamare,och dom vill ingå ett avtal. Det är först det när de finns ett skriftligt avtal , som man har ingått avtal. Visst kan telefonspamare lagra samtalet. Seriösa företag ingå skriftliga avtal med varandra. Det är bara skojare / bedragare som använder muntliga avtal , om man inte har en affärsrelation med varandra förstås.

Nu har man varit med ett tag och vet när telefonspamare är i andra luren.

Dom frågar sällan efter firmatecknare , utan frågan dom ställer är "Marknadsanvarig", givetvis har marknadsansvarig semester den dagen dom frågar..

Sjävlklart ingå inte jag avtal, om jag inte är firmatecknare. Men det är endast firmatecknare som får ingå avtal, helst skall man ha firmatecknare i förening, då måste man tänka igenom alla beslut, plus att alla avtal måste vara skriftliga. En telefonspamare vill givetvis ha en "snabbaffär" , det ligger i hans intresse.

Bevisbörda ligger hos telefonspamare att bevisa att behörig firmatecknare har ingått avtal med honom/henne. Annars dra man bara skiten till domstol, ser inga alls problem med det.

Jag bruka be telefonspamare dra åt helvete, för döm dödar tid.

Förra regeringen hade ett jättebra förslag, omvänt nix register, dvs endast de som vill ha telefonspamare i luren, skall skriva upp sej i register och de skall givetvis även gälla företag också. Bryter man emot dessa regler, så skall vara skyhöga böter.

Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Är det ett bolag som säljer till annat bolag, så är det bara behörig firmatecknare som får ingå avtal. Så detta löser man enkelt genom hävda att de är ingen behörig firmatecknare som har ingått avtal med dem, om det inte är skriftligen så klart.
klein - du förvånar även mig;
Att hävda att en icke behörig ingått avtal är ett internt juridiskt problem och skall isf leda till anmälan om urkundsförfalskning alt trolöshet mot huvudman, beroende på hur den anställde utgett sig för att inneha behörighet eller ej. Företaget har ju fortfarande betalningsansvar enligt köplagen.

Och ännu värre är det om du "falskt intygar" att detta skett - då kan du åka dit så det smäller om det för att på ett bedrägligt sätt undgå betalningsansvar. Tror att det är jämställt med Bedrägeri och har fängelse i upp till 2 år på straffskalan.



De flesta telefonsäljare idag jobbar även med samtalslagring och det är även därför många telesäljare (eller spamsäljare som du kallar dem) ber dig repetera ett manus vid muntliga telefonavtal. Importerade själv för ett antal år sedan små diskettstora dosor för nån lusentapp som gjorde att du kunde spela in samtal till HDD - funkade bra..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017