FAQ |
Kalender |
2012-09-08, 11:14 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Kan någon hjälpa oss med placering osv av våra annonser på http://blacksmoke.se. Just nu har vi bara en klick % på 0,41.. Vet ni om man kan ha flytande google annonser på sidorna som följer när man scrollar i wordpress? |
||
Svara med citat |
2012-09-08, 11:21 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lägg annonserna precis under titeln, och ovanför bilden istället.
Som det är idag tror jag många bara går raka vägen ner till nästa bild istället för att ägna tid till att titta nedanför bilden. Har man den ovanför bilden tror jag man ser annonsen bättre. Såhär säger vetenskapen om fokus på hemsidor. 1 = Längst upp till vänster, 2 Längst upp till höger, 3 längst ned till höger, och till sist, längst ned till vänster. |
||
Svara med citat |
2012-09-08, 11:22 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det enda jag hittar, efter att ha gått tillbaka till sidan är en annons under en bild men på dennas bakgrund. Jag såg den inte ens från början, trots att jag var inställd på annonser.
Jag tror att du ska lägga dem mellan bildernas bakgrund om du vill att folk ska se dem |
|||
Svara med citat |
2012-09-08, 13:18 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Adsense är inte rätt format för den typen av sajt, enligt mig. Frågan är väl om den ens klarar riktlinjerna, men det var inte det jag tänkte på.
På den typen av sidor tenderar folk att vara kvar på förstasidan eftersom allt innehåll finns där. Försök få besökarna ner på sidnivå istället, det ger dig mer frihet gällande bannerplacering. Om du ska köra Adsense, så kör inte med så avvikande utformning från den övriga designen. Det gör de bara mer utsatta för banner blindness. |
|||
Svara med citat |
2012-09-08, 13:52 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|
|