FAQ |
Kalender |
2005-02-09, 17:55 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Håller på och utvecklar en enklare påminnelse-tjänst och har lite problem att komma på något passande domännamn för tjänsten då samtliga domännamn jag överhuvudtaget kommer på är upptagna.
Eftersom det bara är ett litet 'hobbyprojekt' så har jag inga planer på att investera i någon dyrare (läs upptagen) domän. Tänkte därför ta hjälp av er andra eftersom det förmodligen borde finnas en del bra passande ord som jag bara inte kommit på. Den som kommer med ett bra förslag på ledigt domännamn (föredragsvis under .com eller .se) som jag nappar på och registrerar får den 25 gratis SMS-påminnelser tillgodo via tjänsten. Edit: Antagligen är det ett namn på svenska eller möjligen ett passande namn på engelska. Förslag mottages tacksamt via PM.
Svara med citat |
2005-02-09, 18:50 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hehe, jag har tyvärr inga bra och lediga namn på lager men jag bjuder på ett tips istället.
I princip alla jag känner efterlyser en tjänst där man skickar "flickväns SMS" vid lämpliga tider. Om din tjänst går att utnyttja på samma sätt blir du vår gud. Användarexempel: Pelle är tillsammans med Stina. Pelle skall på suparresa till Ayia Napa (eller hur fan det stavas) och vet att han kommer vara för full för att komma ihåg att skicka gulliga SMS till stina när han är borta. Därför vill Peller schemalägga utskick till stina typ: kl 0323: Skickas SMS till stina (med pelles nummer som avsändare) där det t.ex. står "Hej gullungen. saknar dig så. nu ska jag sova. puss /P" Alltså ingen reklam eller liknande och det måste se ut att komma från pelles telefon. Troligen vill pelle ha ett SMS som säger att stina får ett SMS så han på fyllan vet "vad han just skickat"... Ordna den tjänsten och du har några kunder som betalar vad som helst... |
||
Svara med citat |
2005-02-09, 19:19 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite [OT] men cellsynt.net erbjuder schemalagda SMS i deras MT-Direct tjänst. Där kostar smsen från 0,5kr/st
Mvh, J |
|||
Svara med citat |
2005-02-09, 19:39 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
uppmaning.se eller valfri, samtliga populära domäner lediga!
gib.se (ledig) = Glöm Inte Bort Vill du ha mitt PG? :lol: :lol: Mvh Magnus - Chefen |
|||
Svara med citat |
2005-02-09, 20:54 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Svara med citat |
2005-02-09, 21:05 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Svara med citat |
2005-02-09, 22:37 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det har du rätt i, jag tänker för fullt och idéen är bra... Men att hitta namn är inte det lättaste!
|
|||
Svara med citat |
2005-02-10, 00:21 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
paminnel.se
påminnel.se :P |
||
Svara med citat |
2005-02-10, 01:31 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
dontforget.se
minnesluckan.se minns.se smartasms.se smarta-sms.se komihåg.com Något förslag som kanske är intressant? |
||
Svara med citat |
2005-02-10, 01:41 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack för era svar. Jag har nu några kandidater att välja bland. Givetvis tar jag tacksamt emot fler förslag fram tills att jag slutgiltigt bestämt mig och en domän registrerats.
Tänkte egentligen mest säga att jag återkommer till tråden, och berättar vem som blir lycklig vinnare av de gratis påminnelserna, när jag registrerat domän Förslagen görs föredragsvis per PM för att undvika att någon annan råkar registrera före
Svara med citat |
Svara |
|
|