FAQ |
Kalender |
2004-08-25, 18:44 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag och en kompis ska starta ett webbdesign/webbutvecklingsföretag där vi erbjuder hjälp att göra hemsida, registrera hotell, domän mm. Vi är 18 båda två snart. Jag fyller i Oktober och han har redan fyllt. Jag vet att man behöver F-Skatt men vad kostar det? Måste man registrera ett sådant företag? Ge mig gärna tips också på vad man ska göra och inte göra byggt på era egna erfarenheter. Tack! |
|||
Svara med citat |
2004-08-25, 18:48 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Baserat på mina egna erfarenheter så föreslår jag att du ska söka i forumet då jag vet till 100% att jag har svarat på minst 3 exakt likadana trådar det sista halvåret.
2004-08-25, 21:01 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-08-26, 12:02 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
...och skulle du inte hitta det här så rekommenderar jag www.prv.se - det finns en himla massa information där, lagom lättillgängligt.
Lycka till! |
|||
Svara med citat |
2004-08-28, 16:58 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Kika in på http://www.bolagsverket.se
Där finns mycket nyttig info! Förslaget till er skulle nog vara att starta ett handelsbolag. Kostar 1000 kr och ni är solidariskt ansvariga. Dock bör ni skriva ett kompanjonavtal (trots att ni är kompisar). Arbetsförmedlingen har hand om "starta-eget-kurser" som varar ca 3 veckor, 9:00-16:00 Mån-tors. Denna kurs är mycket bra för att lära sig moms, deklarationer, skatt osv... Efter kursen görs en bedömning av er affärsplan. Bedömningen ligger som grund för att erhålla starta-eget-bidrag i 6 månader. Kan va värt att testa iallafall! /XC h34r: |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|