FAQ |
Kalender |
2005-04-04, 15:22 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag äger en efternamn.com domän och har nu blivit kontaktad av ett företag som har med efternamnet i sitt företagsnamn. Företaget har funnits i ca 30år
Efternamn.se är registrerat av ett annat (relativt känt) företag och företaget som kontaktade mig nu har en variant av efternamn.se fast med ett "-" i nu, en inte allt för lyckad lösning. Företaget som kontaktade mig omsätter ca 50Mkr och hade vinst enligt senaste bokslutet på ca 5mkr. Företaget som har .SE domänen omsätter ca 10Mkr och hade en vinst på ca 1Mkr. Efternamnet är inte allt för vanligt men det finns ett par tusen personer i Sverige som har det samt ett 20-tal företag. Då är frågan, vad är rimligt att kräva för det, jag tänkte kontakta innehavaren av efternamn.se för att se om dom är intresserade av .COM domänen oxå. Av förklarliga skäl vill jag inte avslöja domännamnet här, men om någon är intresserad så skicka ett PM/mail. Edit: Om någon som har erfarenhet av domänförsäljning är intresserad av att hjälpa mig med försäljningen mot % så kontakta mig, jag har egentligen inte tiden som krävs för att lösa detta på bästa möjliga sätt. //Björn |
|||
Svara med citat |
2005-04-04, 23:01 | #2 | |||
|
||||
VIP
|
är företaget multinationellt?
bransch? du kan svara via pm om du är orolig.. |
|||
Svara med citat |
2005-04-04, 23:45 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kommer endast få vad dem är beredda att betala så låt dem komma med ett bud.
|
||
Svara med citat |
2005-04-08, 02:28 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
bud är alltid bra, du kan få mer än vad du nånsin tänkt på om dom nu har någon aning hur Internet håller på att utvecklas..
|
|||
Svara med citat |
2005-04-08, 03:01 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
varför vill du inte posta det här?
|
||
Svara med citat |
2005-04-08, 09:04 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men så som läget är nu så har jag lämnat över förhandlingar/osv till Sedo och än så länge är jag mycket nöjd med dom, återkommer med mer info när/om affären blir klar. //Björn |
|||
Svara med citat |
2005-04-08, 10:30 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Vad är rimligt att kräva för det"
Fullständigt omöjligt att svara på med så lite uppgifter.. Det som är bra är att företaget har funnits i ca 30år, då borde de vara mycket intresserade av ditt domän namn. Nackdelen kan vara att de inte vet vad ett domän namn kan vara värt för dem.. Därför tycker jag att du skulle försökt kontakta företaget själv innan du anlitade sedo.. eller liknande företag. / Tomas |
||
Svara med citat |
2005-04-08, 10:37 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag känner att jag inte har tid att ta en diskussion angående pris/osv, och med dom avgifter som Sedo tar så kändes det verkligen värt att låta någon som kan sin sak göra det jobbet istället. Men det visar sig om jag tjänar eller förlorar på att göra så. //Björn |
|||
Svara med citat |
2005-04-08, 10:52 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"inte vet vad domänen kan vara värd för dom, det enda jag vet är att dom är mycket intresserade
och har nu ringt mig flera gånger för att få köpa domänen" Nej, det är omöjligt för dig att veta vad de tycker att det är värt om du inte har fått ett pris... - Har du frågat vad de är villig att betala för domänet? Eller vill de att du ska säga ett pris? / Tomas |
||
Svara med citat |
2005-04-08, 12:37 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Alltid lättare om man får ett startbud så man har något att gå på, men nu så ville dom att jag skulle komma med ett pris. //Björn |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|