FAQ |
Kalender |
2003-06-08, 17:22 | #1 | |||
|
||||
Administratör
|
Skolorna har stängt för sommaren och eleverna har lämnat datasalarna och studenthemmen!
Att trafiken minskar på sommaren vet vi, men har det fina vädret med saken att göra eller är det ovanstående som även det spelar en stor roll? WN
2003-06-08, 17:44 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag drev en sida med många ungdomar som besökare så minskade trafiken drastiskt när skolorna stängde. Fick knappt några besökare under dagarna utan de flesta kom på kvällen. Nu har fler bredband så det kanske inte är så stor skillnad längre.
|
|||
Svara med citat |
2003-06-08, 20:32 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har kollat upp det där lite och sett att siterna har haft runt 60-70% av det normala under sommarna. Sedan så beror det cokså på vad man har för sida. Besöken minskar väldigt drastiskt fast unika besökare minskar inte så himla mycke. Sedan vad det gäller TV.nu så blir det ju en himla minskning eftersom det nästan endast visas repriser.
Edit: Kollade min egen statistik och hittils idag ligger jag endast 400 unika under det normala och det tycker jag är himla bra med tanke på att det är sommarlov. Edit 2: Sedan så räknas ju även besökarna två gånger om man en gång går in i skolan och sedan går in hemma. Samma gäller även på jobbet så det kan vara en orsak som står åtminstone för ett antal procent av minskningen. |
|||
Svara med citat |
2003-06-08, 23:30 | #4 | ||
|
|||
Administratör
|
Brukar ligga runt 70-80% på sommaren, dock mindre när vädret vill sig till. Att studenter är lediga gör mycket att dygnstiderna på deras besök förändras mer än antalet besök, men det är bara som jag upplevt det.
Svara |
|
|