FAQ |
Kalender |
2006-11-02, 17:40 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
När man går in på en .nu domän jag är intresserad av kommer man till Nunames "This domain can be free"-info sida.
När jag gör en sökning på domänet får jag upp följande; ------------------------------------------------------------------------ .NU Domain Ltd Whois service Domain Name (ASCII): ******.nu Record ID: ***** Record last updated on 07-Feb-2003. Record expires on 10-Jan-2003. Record created on 10-Jan-2000. Record status: Reserved. Domain servers in listed order: lns0.ma.nic.nu lns1.ma.nic.nu Copyright by .NU Domain Ltd - http://www.nunames.nu ------------------------------------------------------------------------ Database last updated: Thu Nov 2 10:18:17 2006 ------------------------------------------------------------------------ Betyder denna rad Record status: Reserved. att domänet är ett systemdomän och reserverat av Nunames? |
|||
Svara med citat |
2006-11-02, 18:58 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Are there any reserved names in the .NU Domain? Yes. Here are the officials ones: com.nu, co.nu, net.nu, org.nu, mil.nu, gov.nu, edu.nu, int.nu, web.nu, info.nu, firm.nu, store.nu, arts.nu, rec.nu, nom.nu, and niue.nu. These are reserved for possible future use and are not available to be registered at this time, nor are they available for third-level domain name registration. Certain administrative names -- such as nunames.nu, www.nu, mail.nu, nic.nu, and support.nu -- are also not available. |
||
Svara med citat |
2006-11-02, 23:16 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skit också... =(
Thats life... |
|||
Svara med citat |
2006-11-04, 17:02 | #4 | |||
|
||||
VIP
|
Många sexrelaterade domäner har också återkallats / spärrats av .NU för ett antal år sedan.
Även sådana som är i gränszonen, som pimp.nu. Anledningen var att Nunames inte ville förknippas med sexrelaterade sidor |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|