FAQ |
Kalender |
2014-10-14, 20:22 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ett gäng med mindre webbplatser inom ett nischat område (på svenska). En webbplats är lite större än de övriga både i form av innehåll, besökare och intäkter (med ett domännamn som inte är nyckelord). Vid sidan om denna webbplats har jag ett flertal mindre webbplatser med relaterade nyckelord som domännamn (dvs. ännu mer nischade webbplatser inom samma område - både webbplatser som är rena affiliate-stores och ganska tunna men även nischade webbplatser med mer relevant innehåll).
Överväger nu att istället samla allt unikt relevant innehåll på huvudwebbplatsen och istället använda de mindre webbplatserna (med nyckelordsdomäner) som rena satellitsajter. Den uppenbara fördelen som jag ser det är att arbete med innehåll/annonsörer etc. går att effektivisera i och med att detta arbete enbart då görs på en webbplats samt att det med en större webbplats är lättare att bygga ett eget varumärke. Någon som har erfarenhet eller tips/åsikter kring något liknande? /Christian |
||
Svara med citat |
2014-11-06, 02:58 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ett lass erfarenheter inom det där och det som är och blir avgörande om det inte gäller större sajter är hur totalen rankar. Har du en bra sajt som rankar 1:a och din huvudsajt rankar 6:a så kommer du troligtvis inte vinna på att göra den flytten. Bättre att ha kvar båda och plocka konverterande trafik från bägge webbplatserna vilket gör att du får en bättre "träffyta". Precis som när du pumpar hagel mot dom små skyltarna i skogen.
|
||
Svara med citat |
2014-12-09, 02:23 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tänker du ta innehållet och kopiera det till den stora hemsidan?
Är de små webplatserna redan indexerade av google med detta innehåll? Om du inte har för mycket innehåll och det är möjligt kan du skriva nytt på den stora siten, och länka till denna från den texten på de mindre siterna. |
|||
Svara med citat |
2015-02-02, 09:11 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller med Anders,
Jag tror att du bör se på det totala resultatet från samtliga sajter och fatta ditt beslut baserat på vad du får från de alla sammanslaget. Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|