FAQ |
Kalender |
2007-03-09, 12:19 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Söker efter en Cisco Router 2600 - samt en Switch Catalyst 2900 - series till CCNA-Studier.
Hör gärna av dig via PM om du har något liggandes! (Tänk på att jag är student, kom inte med några vansinnesbud) |
|||
Svara med citat |
2007-03-09, 17:15 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla på ebay där kan du få det nästan gratis, även blocket säljs det en del på.
Fast har dom inte gjort om alla Cisco cert att det endast ska gälla dom nya serien som 2800 etc? Eller kanske kommer ändras men inte gjort det ännu. Men visst det skiljer inte så mycket på det men är en del nya smidiga saker i nya IOS som körs på nya modeller. Samt mycket nya tekniker/funktioner med för den delen. |
||
Svara med citat |
2007-03-09, 18:01 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jo, det stämmer nog att 2800rna är mer lämpliga, men jag har tillgång till ett riktigt labb, så 2600rna är bara till för att pyssla med hemma och kontrollera diverse configs.
Egentligen har jag redan läst CCNA och läser CCNP nu. Har inte råd med en 2800 (Och har egentligen inte användning för en) :P Har spanat mycket på Blocket, Tradera och på Ebay, men finner inget vettigt (Hittar ingen 2600 och 2800 är det överpris på). Catalys-switchar sprider företag omkring nu när Catalyst 2950 börjar bli lite omodern och företagen uppgraderar, så dem är lätt att få tag i. Det är värre med en billig 2600. Får hålla ögonen öppna. Tack för tipset hur som helst! |
|||
Svara med citat |
2007-03-09, 18:12 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är bra pris? Ebay kan du få en 2600 för 500:-
Och på blocket säljer dom färdiga paket med en hög skit: http://www.blocket.se/vi/10998681.htm?ca=13_s Finns extremt många 2600 ute fortfarande på marknaden, dom är perfekt som kundplacerade routrar till kunder för fasta förbindelser samt tunnelroutrar. Är det typ vi använder dom till. Men runt 1.000 får man räkna som pris med frakt och allt säkert. |
||
Svara med citat |
2007-03-09, 19:03 | #5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jo, Ett bra pris är nog strax under tusenlappen.
På blocket är det nästan bara den länken du skickade som finns, och det är nästan bara crap bortsett från routern. Ebay har tonvis med 2600 men nästan alla annonser kommer från USA, och då blir frakten nästan dyrare än routern... (Cirkus 700 spänn) Har spanat i Tyskland och England där det finns en del fina saker. Vill dock helst hitta en inom gränserna. Switchar finns det gott om, så där ser jag inga problem. Tänk pris är 12-1500kr för Router+Switch. Jo, tusan. 2600rna är riktiga arbetshästar och man får en jäkla fin pryl för nästan samma pris som en jäkla D-Link! |
|||
Svara med citat |
2007-03-09, 22:10 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-03-10, 01:22 | #7 | |||