FAQ |
Kalender |
2006-02-07, 13:30 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en idé om en site men för att kunna genomföra den måste jag först lösa ett stort problem: hur att få kunderna att betala (klassiskt va ; )
Eftersom jag ännu inte har några betalande kunder och inte vill bränna massa kosing på annonser innan jag har varken kunder eller besökare vill jag kunna erbjuda kunderna ett samarbete som minimerar deras ekonomiska risk och garanterar att de får vad de betalar för. Pay Per Click är naturligtvis svaret! Men mina kunder vill inte registrera sig på Adwords, de vill att det skall vara så enkelt som möjligt, och deras annonser skall endast finnas på min site. De vill veta innan hur mycket de måste betala per click, men också kunna sätta en gräns för hur mycket per månad. Ett exempel på hur det kan fungera: siten fotbollsklubbar.se har en databas över just fotbollsklubbar där man kan söka fram den klubb man helst vill vara med i. Klubbarna betalar inte för att finnas i databasen, utan endast när någon klickar på länken till deras sida. Först lägger jag alltså in kunderna i databasen, gör lite reklam för siten och börjar få besökare som klickar på länkar till klubbarna. Alla blir lyckliga! Finns det företag som sysslar med sådana här PPC-B2B-lösningar? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|