FAQ |
Kalender |
2004-09-04, 19:40 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sitter och är lite uttråkad på att fylla i länkar till min länkkatalog. Beslutet att registrera 50/dag för 4 dagar sedan slutade med som jag trodde, fantasibrist. Börjar dessutom mer och mer att tröttna när det tar ca 6 min per länk. Otålig som man är och vill lansera projektet efter ca 1,5 år av utvecklande, börjar man fundera på om målet 1000 länkar innan lansering är för högt. Ska ju hinna designa och koda klart allt också.
Min fråga är egentligen hur många länkar skulle ni anse vara tillräckligt för att själva använda tjänsten i egenskap av att leta efter webbsidor? En dum fråga kanske, mycket beror ju på vad man letar efter och om det finns tillräckligt med länkar inom det området. Men ändå? |
|||
Svara med citat |
2004-09-04, 20:12 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Gör siten lite levande genom att visa en tydlig newsflash på framsidan där det står hur många siter du har lagt till nyligen så att folk, trots det låga antalet länkar, vet om att det är en levande site som växer och därmed värd fler besök i framtiden. Till din fråga: tja om du har de vanligaste kategorierna så verkar övriga aktörer ha 10-20 länkar per rubrik (lite beroende på hur du kategoriserar länkarna iofs). |
|||
Svara med citat |
2004-09-04, 23:34 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaret!
Angånde upplevelsen att sidan är levande kommer att finnas. Dock ligger jag bara i medel på ca 2.5 länkar/kategori (dock lite missvisande). Har i dagsläget 568 länkar i 226 kategorier. Antar att jag iaf behöver minst 200 länkar till innan jag blir nöjd med bredden. Man lanserar sin sida som ny bara en gång, så det gäller väl att försöka driva traffik till den då. Så tror jag fortsätter med 1000 länkar som mål. |
|||
Svara med citat |
2004-09-05, 00:04 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror du kan smyglansera utan problem med endast 500 länkar i länkkatalogen, men se till att det är enkelt för användarna att lägga till fler länkar.
Ett tips är ju även att kontakta olika SEO-företag och erbjuda dessa att lägga in deras kunders länkar. Dom kan ju eventuellt registrera flera hudra länkar åt gången. Var dock noga med kvalitén i länkkatalogen. Netinsert (se: www.netinsert.com/se.html #Edit Johan G, Länk regler#) utvecklade en smart sak som gjorde att kvalitén bibehölls. Dom lät alla sajter lägga inte en egen "netinsert-metatag". Kanske något att titta närmare på? |
||
Svara med citat |
2004-09-05, 00:20 | #5 | ||
|
|||
|
Jag har inte riktigt förstått idéen med alla dessa startsidor och länkarkiv.. nån som orkar förklara? Startsidan kan jag väl delvis förstå eftersom det kan man väl _kanske_ har nytta utav.. men länkarkiv?
|
||
Svara med citat |
2004-09-05, 00:23 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Bra tips, tack! <!--QuoteBegin--MissDomain Var dock noga med kvalitén i länkkatalogen.[/quote] Regelsättningen jag har är tänkt att hålla kvalitén. Alla inkomna länkar granskas och kollas mot reglerna. Jag kommer dessutom kolla upp sidorna då och då och se om de följer reglerna. Dock är det inget man hinner med, utan får ta ut några på slump. För att se till att reglerna hålls kan besökarna snabbt och smidigt rapportera länkar som bryter mot reglerna. Dessutom så kan besökarna sätta betyg på länkarna, vilket leder till att jag kan kolla upp de länkar som har sämst betyg. |
|||
Svara med citat |
2004-09-05, 00:29 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett annat exempel, du letar efter svenska datorbutiker, där kan ett länkindex vara bra. |
|||
Svara med citat |
2004-09-05, 00:42 | #8 | ||
|
|||
|
Okejdå. Men vad är då fel på Yahoo / Google directory?
Det känns lite som att det går tretton på dussinet nu |
||
Svara med citat |
2004-09-05, 00:59 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Visst det finns många länksidor (mer än annonssidor ), men jag skulle självklart kunna räkna upp en massa fördelar med min sida, annars hade jag inte arbetat så länge med den om jag inte trott på den. Men visst det finns många, vilket innebär tuff konkurrens. |
|||
Svara med citat |
2004-09-05, 13:01 | #10 | ||
|
|||
Read Only
|
Den ser så fräsch ut att döma av screenshoten, kör på! Nu kan man tro att jag är inblandad i detta men det är jag inte. Jag tror jag har tipsat dej om jycken.se och batklippet.se samt spinnfiske.se.
Ett sett för att få igång inhämtningen av länkar är att sammarbeta med kompisar eller andra. Jag skulle mycket väl kunna tänka mej att lägga in 500-1000 st. Klart man vill vara delaktig på nått nätt när det gäller intäkterna om och när det börjar trilla in sådana men det kan man disskutera innan. Pricerunner har redaktörer inom vissa områden, så skulle du oxå kunna ha. Jag känner exempelvis till många hund och djursajter samt hockey sajter. Då skulle ex jag kunna vara "redaktör" för sport/djur. Har du då 5 st redaktörer som lägger en ca 500 länkar var så blir det snabbt en del. Corre |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|