FAQ |
Kalender |
2017-05-27, 06:53 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
1. Jag och en person kommer överens om att tillsammans skicka trafik till en hemsida där mina affiliatelänkar finns placerade. Jag erbjuder honom 20% av all ersättning länkarna genererar.
2. Vi uppnår 10 000 kronor i ersättning. Jag ska nu få det utbetalat som företag. Hur funkar nu uppdelningen? Måste jag skatta 10 000 kronor och sedan betala 2000 kr av det som är kvar till min partner, eller kan jag betala över 2000 kronor direkt och enbart tänka på mina återstående 8000 kronor som jag då skattar? |
|||
Svara med citat |
2017-05-27, 10:20 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om din partner har företag kan du betala ut dom 2k direkt. Har han inget företag blir det helvete då kommer räknas som lön du även ska betala alla skatter och SSC.
|
||
Svara med citat |
2017-05-28, 07:50 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om ni båda har era företag i Sverige och om ni båda har företag med F-skatt och momsregistrering så ska din samarbetspartner fakturera ditt företag för 2000 kr + moms.
Om dina 10 000 kr inte är inkl moms pga att du får dem från Irland eller vart det nu är så har det ingen betydelse. När din bekant fakturerar dig så ska han fakturera dig + moms. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|