FAQ |
Kalender |
2012-09-22, 23:16 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
God kväll!
Jag skulle behöva lite tips på programvara för back-up av webbplatser. Tidigare använde jag MYSQL-administrator för databaserna och vanlig FTP-nedladdning av filerna, men programvaran var väldigt resurskrävande och opålitlig. Skulle vilja ha något program som har "allt-i-ett", dvs. både back-up av databaser samt filer via FTP. Tänkte lägga detta på någon liten server som drar ner allt en gång i veckan eller liknande via schemalagda körningar.. Tack på förhand! / Daniel |
|||
Svara med citat |
2012-09-24, 15:04 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Linux eller Windows? Skall det köras på servern eller remote?
|
|||
Svara med citat |
2012-10-09, 11:10 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2012-10-10, 11:23 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag använder mig av mysqldump som följer med i MySQL installationen. Det går ju att skripta lite så det fungerar som man vill.
Jag kör detta på en windows server med en scheduled task: *obs det är inte hela koden* Kod:
@echo off echo * Dumping the database! echo. call .\_\mysqldump.exe –e –u[username] -p[password] -h[hostname] [database name] > C:\[filename].sql echo. echo * Database is now dumped, press any key to continue. pause >nul *EDIT* Såg nu att du efterlyste ett program som sköter all backup. Det är också möjligt. Senast redigerad av fooztr den 2012-10-10 klockan 11:26 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|