Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Total ombyggnad av sida

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-13, 13:36 #1
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Så då kom det till det datumet jag ett tag tvekade på skulle komma. Jag blev klar trotts att man inte varit helt motiverad att arbeta med den. Känns dock väldigt skönt att ha det över sig nu. Uppdateringen gäller Mobilesheaven.com.

För att inte få kommentarer från alla håll på olika delar så vill jag fokusera feedbacken på vissa delar av sidan. Koden validerar inte så skippa kommenentarer kring det

Jag önskar Feedback på följande:

Design (Förbättring sedan innan? Vad kan förbättras?)
Tidigare Design: http://www.mobilesheaven.com/images/versions/mh-v5.jpg

Up/Down (Använd användarnamn: demo Lösenord: demo123)

Mobiltelefoner (Använd användarnamn och lösenord för att ge feedback på prisbarometer/prisövervakare)

Ni får givetvis kommentera andra delar också men fokuseringen vill jag lägga på det nämda ovanför.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-13, 14:00 #2
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Ehm har jag mycket Adsense? Inte för att jag klagar på inteckterna som är över det dubbla redan jämfört med vad det brukar ligga på men CTR på 3.3% och en CPM på över / USD...
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-13, 14:05 #3
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Design:
Bättre, men med FF på en långsam lina dröjer det ganska länge innan bakgrunder etc laddas vilket gör att sidan ser konstig ut tills den vita bakgrunden komemr fram... Men jag tycker båda designerna funkar bra. Trevligt att slippa googla ads i nya såklart.

Up/Down
Fungerar som väntat, dock bör du kanske yänka på att om folk använder google web accelerator eller liknande produkter så kommer de automatiskt radera sina filer (eftersom GWA automatiskt följer länkar och du raderar filer bara genom en länk).

Mobiltelefoner
När man raderar en bevakning (i den popup som kommer upp) så laddas inte sidan om så den telefon man raderade ligger ju kvar. jag förstår varför den ligger kvar (sidan har ju inte laddats om), men vissa skulle nog tycka "oj det funkade inte - jag försöker igen" vilket ju blir en evighetsloop om man är lite trög...
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-13, 15:57 #4
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
eg0master:
Förslag på hur man kan ladda bakgrundsbilden innan allting annat börjar. Finns det något i CSS?

Up/Down:
Kanske borde vara bättre om jag löser dett med en form istället. Ska ta en titt på det ikväll

Mobiltelefoner:
Får väl leta upp en kod som uppdaterar fönster så även den tröge förstår

Angående laddningstiden försöker jag bara ge en andlendning åt folk att skaffa adsl även om de inte surfar så mycket och för de som inte har ökar klagomålen till operatörerna Nej men har man modem får man vänta... man är ändå så van att ta några klunkgar kaffe medans man väntar
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 00:18 #5
AlphaVoidStudios AlphaVoidStudios är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 159
AlphaVoidStudios AlphaVoidStudios är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 159
Asså jag har alltid tyckt detta
jag tänker vara ärlig, det är få sidor jag sett som inte passar sin marknad, eller sin bransch så som mobilesheaven. Den är verkligen så fel för sin branshc, den ser ut som en hobbysida i allra ghögsta grad. Till och med windows standard ikoner. vill man göra bra ifrån sig måste man se bra ut och ha ett bra innehåll, du har grymt innehåll.. men utseendet... aaa asså... min åsikt är 4/10
Vet inte hur det är med din sökmotorspositionering men det är en annan femma....
Ta inte min kritik som något hat, jag har ingen liknande hemsida inom din bransch. Jag vill bara komma med kritik som gör att du blir ännu bättre.

LYcka till min vän. Det är bara att fråga om du behöver något, jag står gjärna till tjänst utan ersättning behövs.
AlphaVoidStudios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 00:25 #6
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Alpha, det där är inte kritik, det är gnäll utan förankring. Feedback är när man på ett positivt sätt förklarar vad som är dåligt med något.

Fan, lär ni er ingenting i grundskolan längre?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 00:53 #7
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaVoidStudios
Asså jag har alltid tyckt detta
jag tänker vara ärlig, det är få sidor jag sett som inte passar sin marknad, eller sin bransch så som mobilesheaven. Den är verkligen så fel för sin branshc, den ser ut som en hobbysida i allra ghögsta grad. Till och med windows standard ikoner. vill man göra bra ifrån sig måste man se bra ut och ha ett bra innehåll, du har grymt innehåll.. men utseendet... aaa asså... min åsikt är 4/10
Vet inte hur det är med din sökmotorspositionering men det är en annan femma....
Ta inte min kritik som något hat, jag har ingen liknande hemsida inom din bransch. Jag vill bara komma med kritik som gör att du blir ännu bättre.
LYcka till min vän. Det är bara att fråga om du behöver något, jag står gjärna till tjänst utan ersättning behövs.

Kritik, skall som grazzy säger, ges på ett positivt sätt.
Jag håller med dig om att Windows XP standard ikoner inte hör hemma på webben.

Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Alpha, det där är inte kritik, det är gnäll utan förankring. Feedback är när man på ett positivt sätt förklarar vad som är dåligt med något.
Fan, lär ni er ingenting i grundskolan längre?
Jo, vad 1+1 är för något
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 01:57 #8
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Originally posted by AlphaVoidStudios@Jul 14 2005, 00:18
Asså jag har alltid tyckt detta
jag tänker vara ärlig, det är få sidor jag sett som inte passar sin marknad, eller sin bransch så som mobilesheaven. Den är verkligen så fel för sin branshc, den ser ut som en hobbysida i allra ghögsta grad. Till och med windows standard ikoner. vill man göra bra ifrån sig måste man se bra ut och ha ett bra innehåll, du har grymt innehåll.. men utseendet... aaa asså... min åsikt är 4/10
Vet inte hur det är med din sökmotorspositionering men det är en annan femma....
Ta inte min kritik som något hat, jag har ingen liknande hemsida inom din bransch. Jag vill bara komma med kritik som gör att du blir ännu bättre.

LYcka till min vän. Det är bara att fråga om du behöver något, jag står gjärna till tjänst utan ersättning behövs.
Precis som de andra två herrarna sa så är det du nämner inte Feedback. Och jag håller med dig om att Windows standardikoner inte bör finnas på en hemsida. Men de finns inte på sidan nu och jag önskade Feedback om min nya sida och inte den gamla. Kanske läsa lite nogrannare i fortsättningen innan du plöjer med ungdomligt talespråk i textform som "aaa asså...". Ursäkta min atityd.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 07:58 #9
Header Header är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 164
Header Header är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 164
Jag tycker det ser helt ok ut, men måste ändå skriva vad som är min personliga uppfattning.

Design:
Tex på Nyheter tycker jag att ett par px i padding inte skulle skada, plus att textstorleken skulle kunna minskas lite.

Up/Down:
Inget att tillägga.

Mobiltelefoner:
Prisbevakningen, ett script och länk för att stänga popup fönstret (Stäng detta fönster)
Header är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 08:37 #10
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Jag uppskattar ditt krig mot långsamma uppkopplingar. Fortsätt med det. Nämnde det bara... "Problemet" var ju också bara första gången - nu är ju bilden cachad...
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017