FAQ |
Kalender |
2008-10-02, 13:16 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kollade nu på adsensekonto och såg att ett klick på en av mina sidor gav nu över 3 dollar, kan man kolla upp på nåt sätt vilken annons det är så man kan stänga resten?
|
|||
Svara med citat |
2008-10-02, 14:00 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det hade varit trevligt att veta. Men tyvärr så verkar inte Google ge ut sådan information.
|
||
Svara med citat |
2008-10-02, 14:40 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
om du skapar olika kanaler för annonserna så kan du se det, men så här i efterhand tror jag det är svårt att se
|
|||
Svara med citat |
2008-10-02, 14:45 | #4 | |||
|
||||
|
Jag har ju webbplatskanaler, men där ser man inget
|
|||
Svara med citat |
2008-10-02, 15:38 | #5 | ||
|
|||
|
Fanns ett verktyg som hette adlogger som kunde det. Tror att det är nedlagt men det kanske finns andra. Det är antagligen slumpen som skördar. Google blandar och ger lite grann på sidorna för att få statistik på hur folk klickar.
|
||
Svara med citat |
2008-10-05, 23:35 | #6 | |||
|
||||
|
Ja det skulle vara riktigt trevligt att bara visa $3-annonser
Klirr i kassan! |
|||
Svara med citat |
2008-10-06, 00:00 | #7 | ||
|
|||
|
Jag har skrivit det förut och tar det igen. Google optimerar kampanjer automatiskt. Ibland kan det vara bättre med 100 klick på en 0.1$ annons är 2 klick på en 3$ annons.
|
||
Svara med citat |
2008-10-06, 01:41 | #8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-10-06, 02:13 | #9 | ||
|
|||
|
Det går att hacka asclick.js så att den skulle kunna göra det du talar om, jag vet dock ingen som har gjort de modifikationerna. Misstänker att google inte skulle gilla det jättemycket. Fanns lite mjukvara man kan köra serverside för att logga väldigt mycket om sina adsense-klick. Har än så länge inte sett att den visar exakt vilken annonscopy som visas. Adsenselogger hette det, verkar vara ett nerlagt projekt nu.
Som robertsson säger, gillar man inte det sättet google optimerar adsense på kanske man skall leta efter andra annonsprogram. |
||
Svara med citat |
2008-10-06, 02:17 | #10 | |||
|
||||
|
Hehe, nu är det inte så att jag inte gillar adsense och hur annonser visas, men skulle man ha möjlighet att se vilka annonser som ger mest så skulle man så klart tjäna mer pengar på det. Alla som använder Adsense gör ju det fär att få ut så mycket som möjligt för sina annonsplatser, inte för att visa så många annonser och så billiga som möjligt eller?
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|