FAQ |
Kalender |
2008-02-20, 02:51 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
According to the Finance and Budget Commission Report on Draft Law 5801, « Revenues generated from use of, or license to use, a Domain Name are exempted from Luxembourg corporate taxes up to 80% ». Källa
Kanske lockande för GG&Co? |
|||
Svara med citat |
2008-02-20, 03:15 | #2 | |||
|
||||
|
Citat:
Exempelvis om jag skulle regga sms.li eller liknande bra domäner? |
|||
Svara med citat |
2008-02-20, 11:04 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Varför inte Cayman Island istället. Frank Schilling den mest framgångsrika domänregistraren flyttade dit. Han har byggt upp sitt innehav under 2000-talet värderat till 500 miljoner dollar. Där betalar man Noll i inkomstskatt!
|
||
Svara med citat |
2008-02-20, 11:20 | #4 | |||
|
||||
|
Citat:
Varför jag gjorde inlägget är att det är ett nytt lagförslag.. Sen kanske Frank är "störst" - det vet jag inte, men det finns minst minst en handfull till i samma storlek som inte gör lika mycket väsen av sig som Frank. |
|||
Svara med citat |
2008-02-20, 11:39 | #5 | |||
|
||||
|
Citat:
- .li är TLD för ett av Europas minsta länder med ca 1,8 milj inv. - Små TLDer brukar vanligtvis dammsugas på premium av domainers pga få konkurrenter. Gissar att en TLD mest är en prestigesak att ha för vissa länder av mindre storlek. Men på plussidan är ett bra namn alltid ett bra namn och det viktigaste är väl att du tror på det och orkar hålla i det tills det efterfrågas eller du vet vad du ska göra med det. Men värden är det svårt att sia i - avsluten som gjorts under .li är väl inga höjdare: help.li $82 sale.li $95 arcade.li $100 ..om nu det är till någon hjälp.. |
|||
Svara med citat |
2008-02-20, 13:47 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-02-20, 14:15 | #7 | |||
|
||||
|
Hittar ingen officiell siffra, men jag får på andra håll uppgifter som pekar på att det finns runt 12 000 registrerade .li-domäner totalt.
Det som talar emot att Liechtenstein i högre utsträckning skulle använda .com som TLD är att förra året så fanns 1022 .com-domäner på namnservrar i Liechtenstein. (Givetvis finns felmarginal eftersom utländska servrar ofta används) |
|||
Svara med citat |
2008-02-20, 14:24 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Svara |
|
|