FAQ |
Kalender |
2008-08-05, 02:08 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I dagsläget så har jag *.se från både loopia och spray.
Vad händer om jag väljer registrar typ på spray ? Kommer jag att få betala för att domänerna från loopia flyttas över då ? Spray är ju billigare men dom klarar inte av alla domäner som jag har på loopia till ex åäö (IDN-domäner) som inte går att ha där, så vad händer med dom isåfall ? |
|||
Svara med citat |
2008-08-05, 09:22 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Efter alla problem Spray har haft skulle jag nog välja en annan leverantör. Nu var det visserligen ett tag sedan, men de var helt omöjliga att ha med att göra då.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-08-05, 09:29 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har haft en domän hos Spray, och det var det jobbigaste jag har varit med om.
Helt plötsligt så försvinner domänen hos dom, den listas fortf. men är helt oåtkomlig, går inte att byta namnserver utan man måste ta kontakt med dom. Då blir det en hetsjakt på deras "ansvarige" varpå att han är på semester, och ingen jobbar för honom. |
||
Svara med citat |
2008-08-05, 09:52 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu ska vi inte prata om sånna problem, utan om problem med IDN domäner och flyttavgifter osv..
Håll er till ämnet. Se det som ett exempel, för det finns ju fler firmor än spray/loopia och alla klarar ju inte av IDN domäner, så frågan kvarstår ju om dessa problem. Även hur det är/blir med flyttavgifter vill ja veta. |
|||
Svara med citat |
2008-08-05, 10:55 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-05, 11:07 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Att byta registrar brukar inte kosta någonting.
|
||
Svara med citat |
2008-08-05, 11:33 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-05, 11:41 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan handlade om *.se.
|
||
Svara med citat |
2008-08-05, 16:13 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Förlåt men håll er till topic... Jag pratar alltså om IIS nya registrar system där man måste välja EN registrar för alla *.se domäner, och man måste alltså flytta över alla till ett samlat ställe, såsom spray/loopia etc.. Jag ringde spray och fick nu ett mail svar om hur det blir om man väljer spray som registrar när man har IDN domäner på andra ställen: Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-05, 16:32 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Du behöver inte ha samma registrar för alla .se, det går alldeles utmärkt att ha olika registrarer för varje domän om du vill.
Från iis Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|