Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker Partner!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-04, 21:52 #1
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Hej allesammans,

Lite om mig:
Är ny på detta forum och varit "webmaster" sedan jag tog studenten förra året. Har i princip lärt mig allt jag kan om datorer under denna tid och just nu driver jag några spelservrar och hemsidan www.z o m b i e n a t i o n c s.com (Domänen och hemsidan är skitful jag vet men har faktiskt runt 300 besökare om dagen). Mina spelservrar har dock ca 10000 unika besökare om dagen sammanlagt (4 stycken servrar). Besökarna är i 99,9% av fallen pojkar. De kommer oftast från norra europa (ca hälften från sverige) och åldern ligger mellan 10-20 år, i vissa fall upp till 40 år. Säljer för tillfället adminrättigheter på servrarna och intäkterna ligger runt 1000 kr i månaden. Skulle säkert snabbt kunna mångdubbla detta om jag fixade till något sorts community och översatte sidan till svenska antar jag men tycker det är för uttjatat med counterstrike-communities. Alla servrar + hemsida ligger på egen server i garderoben.

Min idé:
Jag vill göra något med dessa 10000 pojkar som ger mig pengar! Just nu har jag 52 medlemmar på hemsidan och de har registrerat sig helt i onödan (har som ni ser för övrigt svårt att formulera mig) då man som medlem inte har några fördelar på hemsidan förutom att posta i det lilla tragiska forum jag har. Jag kan göra reklam på mina servrar för min idé vad den nu är i vilken form som helst i princip (Med texter som lyser över skärmen, bilder som poppar upp osv) Så det är på counter-strike jag antar att jag mest kommer använda som reklamplats. (Detta ska alltså vara okej enligt företaget som skapat counter-strikes EULA)

Jag skulle vilja ha något så självgående som www.stinkbomber.se men med kanske bland annat adminrättigheter på mina servrar som belöning. Okej kanske inte så bra idé men gärna något i den stilen, enkelt och effektivt där användarna lockar fler användare också. Kanske ett webbspel som www.pimpland.se? Det ska alltså vara riktat mot yngre pojkar.

Vad jag behöver:
HJÄLP! Jag kan inte mycket om php, html osv. Kan dock sätta upp servrar någorlunda och hade tänkt köra allt från egen server i detta fall. Jag behöver någon som jag kan bolla idéer med och som är en arbetssam, pengagalen partner med kunskaper att koda ihop hemsidor. Detta är säkert en jättetokig idé och kanske postar i fel forum men jag är desperat! Vill tjäna några slantar som senare kommer gå till hyra för en kommande lägenhet.

Jag anser att det på något sätt går att uttnyttja dessa besökare bättre än vad jag gör nu. Servrarna har varit uppe ca 2 månader (med detta ip) och en av servrarna är redan 6e populärast i sverige enligt game-monitor.com:
http://www.game-monitor.com/search.p...c=&order=grank

Ge mig alla era idéer, vad hade ni gjort!?

Okej det var nog allt, jag kommer säkert "flame:as" av flera här pga denna galna/dumma tråd men ber er vara snälla mot en ung, ny och lite naiv webmaster. Kommer nog för övrigt vara väldigt aktiv på detta forum framöver då jag finner det så oerhört intressant!

MVH

Carl
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:02 #2
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Du menar alltså att man får adminrättigheter på en spelserver i utbyte mot en community?
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:05 #3
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag tolkar det som att han söker någon som kan hjälpa honom att monetisera hans besökare. Det är besökarna som får adminrättigheter.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:06 #4
smultronpusss avatar
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 383
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare
smultronpusss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 383
Han menade väl att besökarna, i utbyte mot att man är aktiv på hemsidan får adminrättigheter eller liknande på spelservern! Eller missuppfattade jag allt helt?

Edit: close call!
smultronpuss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:08 #5
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Kanske inte var klart nog. De som spelar eller har spelat counter-strike vet vad jag menar. Folk kan alltså betala en peng för att få vissa privilegier inne på mina spel-servrarna. Man kan alltså utnyttja vissa kommandon/funktioner när man spelar inne på servrarna.

Jag förstår inte riktigt vad du fick det där med utbytet ifrån. Just nu har jag ju ett så kallat community men jag tycker det är ointressant att driva ett sådant och "ovärt". Jag vill alltså ha en hemsida med ett helt annat syfte än community.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:09 #6
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
Så du är alltså ute efter någon som kan göra så att hemsidan för alla dina CS g33ks fyller ett syfte?
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:09 #7
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Yes där satt den smultronpuss + Grazzy! Men behöver alltså inte kanske vara just adminrättigheter (för det är kanske inte lika attraktivt som pruttkuddar) Men det kan ju vara en av "belöningarna".
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:10 #8
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
@ KarlRoos

Ja, eller en helt ny hemsida helst. En helt ny idé!
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:21 #9
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Har några frågor

1) Hur vet du att servrarna har 10 000 unika besökare per dag?
2) Du skriver att du tjänar 1000 kronor / månad, men hur då? Google Adsense eller vart kommer pengarna ifrån?
3) Har du spelservrarna hemma eller i någon serverhall?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 22:24 #10
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
1: Har statistikplugins på servern
2: Genom mosms och paypal. Adsense ger ytterst lite (några dollar i månaden)
3: Hemma
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017