FAQ |
Kalender |
2008-05-10, 16:07 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tja
Jag har precis satt i WLAN-kort (D-LINK, DWA 547) i en XP-burk. Dock verkar inte kortet ansluta mot något nät innan man har loggat in som någon användare - vilket stör mig rejält. Datorn ifråga är en serverburk och normalt loggar man aldrig in på den, den står mest vid välkomstskärmen och tuggar. Med mitt vanliga nätverkskort (med kabel) så blir ju datorn tillgänglig på nätverket redan vid välkomstskärmen, men den dyker inte upp på WLAN:et förrän man loggat in. Jag har försökt med både DLinks och Windows WLAN-hanterare, men har inte sett något som berör detta. Detta lär man väl kunna göra något åt? Annars är det bara att byta tillbaka och köra kabel igen. Edit: Det löste sig... Vet faktiskt inte vad jag gjorde... Jag petade i alla nätverksinställningar och testade en massa grejer. Men det hade sannolikt devlis med att göra att jag iaf inaktiverade dlinks egna WLAN-mjukvara och körde windows egna. Tack ändå MVH Tobbe |
|||
Svara med citat |
2008-05-10, 17:11 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
edit... Funkar ju skitdåligt... När datorn startar så funkar det i typ en kvart, sen dör det.... Haha... Nån som är grym på sånt här?
Startar datorn, funkar en liten stund... Dör... startar om datorn, funkar en stund, dör. Vet inte om något avbryts i samma skede som datorn stänger av skärm och grejer i energisparsyfte.. Nej, det var det inte såg jag nu. |
|||
Svara med citat |
2008-05-10, 17:56 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det support brukar svara i dessa fall är: Uppgradera mjukvaran på nätverkskortet till senaste.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|