FAQ |
Kalender |
2009-07-06, 23:37 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ska lansera en unik webbtjänst nu i dagarna och skulle vilja ha lite tips på hur man får publicitet i dagstidningar osv.
Någon som har erfarenhet av detta och kan ge några goda råd? Hur gör man detta på "rätt sätt"? |
||
Svara med citat |
2009-07-07, 00:20 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Journalisterna skriver om det som har en vinkel, som är nytt och har ett allmänt intresse.
Exakt vad som är det är inte lätt att förstå och veta på förhand, men nyckelorden är allmänt och nytt. Smala grejer får inte plats i allmänna medier. Saker som är gratis och till nytta för allmänheten har mycket större chans att komma med. Skriv en pressrelease och skicka ut via Newsdesk, gratis grund abbonnemang där. Ta gärna hjälp av ett proffs, PR-byrå eller dylikt så går det bättre. Se ndet som en marknadsföringskostnad.Följ upp med bearbetning. Personlig kontakt med nyckelpersoner i media är bra. Eftersom jag är gammal journalist tycker jag att jag kan det själv, men det är inte troligt att du kan det. |
||
Svara med citat |
2009-07-07, 00:33 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns också diverse press meddelande tjänster som gör att folk kan få upp ögonen och notera det, och sedan skriva om det.
|
|||
Svara med citat |
2009-08-23, 19:12 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag ska prova samma sak som Blabarsappa och kan behöva lite tips |
|||
Svara med citat |