FAQ |
Kalender |
2010-08-23, 13:20 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har tänkt på en sak. Det är inte aktuellt för mig att sälja någon sida men jag frågar iaf.
Låt oss säga att jag säljer länkar från en av mina webbsidor. Vi kommer överens om att länkarna ska ligga kvar i 1 år. Men 2 månader senare säljer jag webbsidan. Hur skulle ni hantera situationen? Skulle ni göra ett avtal med köparen om att han skulle låta länkarna ligga kvar? Betala tillbaka pengar till personen som köpte länkar eller hur skulle ni göra? |
|||
Svara med citat |
2010-08-23, 13:57 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sist detta hände mig så tog jag kontakt med båda parterna, både köparen av länken och köparen av hemsidan och förklarade hur det låg till.
Som tur var så skulle länken bara legat kvar i någon månad till, så länkköparen tog det inte särskilt seriöst utan sa att det var okej att ta bort den. Men om så inte varit fallet så hade jag antagligen betalat tillbaka pengarna. |
|||
Svara med citat |
2010-08-23, 14:02 | #3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det handlar ju om avtalsbrott och det kan man ju lösa på lite olika sätt. Men som sagt att föra dialog med både säljare och köpare (av länkar) så har i alla fall jag kunna lösa det i ca 100% av fallen
|
||
Svara med citat |
2010-08-23, 14:22 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle skriva in det i avtalet vid försäljningen.
|
|||
Svara med citat |
2010-08-23, 14:39 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag råkade ut för precis det här när jag nyligen sålde en sida. Jag pratade då med både annonsören som köpt länk på webbplatsen, och de nya ägarna av webbplatsen, bägge var ok med allt.
Men jag ville även säkra mig själv då jag hade avtal gentemot annonsören, så jag skrev in i köpeavtalet med de nya ägarna att dom inte fick röra länken under tiden som var avtalad. Allt flöt fint. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|