FAQ |
Kalender |
2011-08-04, 15:22 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Har nyligen börjat använda adsense och kommer hela tiden på mig själv med att jag med jämna mellanrum kollar om intäkterna förändras. Ni minns säkert själva hur det var när ni började med adsense!
Det jag undrar är: Hur ofta uppdateras intäkterna? |
||
Svara med citat |
2011-08-04, 18:11 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror AdSense-intäkterna uppdateras i realtid. Känns som det ibland i alla fall
|
|||
Svara med citat |
2011-08-04, 18:44 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hm, har också känslan av att det ibland uppdateras i realtid. Men då jag använder både adsense och analytics tycker jag inte att det stämmer jämt. Ett exempel någon dag nu i veckan: Jag kollade analytics och adsense innan jag gick och la mig en kväll. Sen på morgonen när jag kollade rapporten hade intäkterna ökat massor men inte besökandet av hemsidan. Det får mig att fundera...
|
||
Svara med citat |
2011-08-04, 19:32 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lovar att det inte uppdateras i realtid, hur ofta kan bara Google säga. Kolla antal sidvisningar din annons haft, besök din sida och kolla igen så ser du att det inte är i realtid.
Troligen varierar uppdateringsfrekvens beroende på servrarnas belastning. |
||
Svara med citat |
2011-08-05, 04:26 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
när jag höll på mycket med MFA sidor och köpte massor av trafik upptäckte jag att Adnsestatsen låg liksom 15-20 minuter efter hela tiden, så realtid nix, handlar nog om belastning skulle jag tro med.
|
|||
Svara med citat |
2011-08-05, 13:45 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
För mig är det flera timmar efter. Statistiken från en dag är klar först vid sju-åttatiden på morgonen efter.
|
||
Svara med citat |
2011-08-05, 14:15 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, fast preliminära siffror uppdateras frekvent under hela dagen. Det där gäller endast den slutgiltiga summan. I det tidigare fallet tror jag liksom de flesta att det varierar beroende på vad Googles servrar känner för.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-08-05 klockan 19:14 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|