FAQ |
Kalender |
2006-08-07, 16:08 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
vad är det för en tomte som har bestämt att man inte ska få sälja sina domännamn om dem inte är minst 6 månader gamla? Det hindrar ju alla domänhandlare från att göra affärer!? Jag skulle kunna tänka mig att betala en viss avgift om det skulle vara så för att få annonsera här på wn (för mina domännamn som är yngre än 6 månader gamla). Det skulle var shysst om man kunde välja till fetstil, highlight eller anna textfärg etc mot en avgift också?
|
||
Svara med citat |
2006-08-07, 16:21 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Minst 6 månader och en befintlig site på domänen borde det ju vara. Annars direkt återlämning till nic.se. Eller hur var det du tänkte att det skulle funka? Att alla skulle kunna registrera alla bra domäner och tjäna en hacka på att bara bolla dem mellan sig utan att ens ha en plan på att utveckla dem till något som bidrar till internet.. ?
|
||
Svara med citat |
2006-08-07, 16:44 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-08-07, 17:42 | #4 | |||
|
||||
|
Man förlorar väl inget annat än ränta på pengarna att sitta på en domän i 6mån? (man betalar väl per år?)
|
|||
Svara med citat |
2006-08-07, 18:10 | #5 | ||
|
|||
Administratör
|
webdesigner.se har ju en längre historik än så Även om den expire:at en gång.
Vi la in den enkla regeln för att "sålla" bort försäljningar som inte har något värde("nyregosäljutanvärde"-domäner).
2006-08-07, 18:11 | #6 | |||
|
||||
|
Men stopp nu, WN är inte tradera.com
Reglerna är enkla, domänen minst 6mån gammal så slipper vi en massa inlägg om okynnesförsäljningar här, mestadelen av dessa försök till försäljningar blir inte ens sålda. Har man dessutom en äldre domän så finns ju också statistik att visa upp vilket bara förbättrar läget. |
|||
Svara med citat |
2006-08-07, 18:44 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-08-07, 18:52 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Och seriösa säljare är...
... de som lägger upp en hundring på bordet? Personligen tycker jag 6 mån-regeln är bra då den sållar bort de mesta skräpinläggen. |
||
Svara med citat |
2006-08-07, 19:26 | #9 | ||
|
|||
|
Vad är problemet.. det finns ju flera siter där du får betala för att få liknande förmåner. Sedo och missdomain tex. Troligen betydligt fler och lättlurade köpare där dessutom..
|
||
Svara med citat |
2006-08-07, 20:31 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |