FAQ |
Kalender |
2006-06-15, 12:32 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Använder digitalpoints keyword tracker (http://www.digitalpoint.com/tools/keywords/) och tycker att det är ett bra verktyg. Mmen ibland ställer jag mej frågande till resultaten när det gäller sidans rank för sökord. ofta blir det N/A eller en siffra som ligger en bra bit ifrån det som jag ser när jag gör sökningen. Testar både med .com och .se varianterna av Google, Yahoo och MSN. Brukar ligga ett par platser bättre i Google.com än i .se men det är ändå en rätt litenskillnad.
Vad är era erfarenheter av tillförlitligheten i Digitalpoints Keyword Tracker? Finns det säkrare alternativ? /mvh Elgubben |
||
Svara med citat |
2006-06-15, 16:59 | #2 | ||
|
|||
Banned
|
KeyWord Trackern använder Googles API från api.google.com och det betyder inte nödvändigtvis att det är samma resultat på sidan som i APIn... Det står på sidan också.
|
||
Svara med citat |
2006-06-15, 17:24 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det gäller även Msn och Yahoo, som jag tror att Google api inte har så mycket att göra med. Frågan kvarstår ändå, hur bra alternativen är och om man på något sätt kan kompensera. Ska prova med deras avancerade script, får se om det går bättre. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|