FAQ |
Kalender |
2011-06-30, 15:42 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag äger en .SE domän som består av ett amerikanskt produktnamn. Innan jag gör något med domänen så vill jag gärna fråga så att jag inte kan bli stämd eller något liknande, vad vet jag. Det jag undrar är om det är tillåtet att lägga upp en sida som handlar lite om produkten och kanske länkar ut till platser där den kan köpas. Om dom nu skulle få nys om detta, vad skulle hända? Kräver dom domänen till deras ägo, stämmer mig eller vad händer? Ursäkta min ovetenskap. Helt enkelt inte mitt ämne. Tack så mycket! Osäker om detta är rätt forumdel, i annat fall får den flyttas till sin rätta sektion. |
||
Svara med citat |
2011-06-30, 18:17 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Här finns lite att läsa om varumärkesintrång:
http://www.foretagande.se/Starta-ege...esintrang.html Jag skulle tro att det börjar med ett varningsbrev där du får en chans att radera sidan och lämna över domänen. Jänkare är rätt tuffa vad gäller varumärkesintrång och upphovsrätt - jag råkade använda en bild jag fått av en svensk leverantör som visade sig vara tagen av en amerikansk fotograf. Först trodde jag dom skämtade när jag fick brev + mail + fax men tog bort bilden. Men det räckte inte och efter rätt hårda tag (inkl att amerikanska handelsattachén på ambassaden blev inkopplad) valde jag att betala för att det skulle "försvinna". Inte helt kopplat till det du nämner men uppenbarligen är du medveten om att du troligen bryter mot lagen redan nu så du får helt enkelt bedöma om "det är värt det". |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|