FAQ |
Kalender |
2014-02-13, 12:24 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om man t.ex. har en domän:
exempel.com Som man har gjort en dejtingsajt på t.ex... och sen har man gjort 6 andra sorts dejtingsajter på subdomäner av exempel.com exempel1.exempel.com / exempel2.exempel.com / exempel3.exempel.com osv Alla sajterna har olika innehåll men alla dessa sajter har länkar till alla de andra 6 dejtingsajterna. Ska man använda webmastertools i google och begära indexering på alla domänerna separat eller räcker det att begära indexering på exempel.com sajten? Kan google uppfatta det som spamning av exempel.com om alla subdomänerna som redan länkar till exempel.com också får en indexeringsbegäran samtidigt? (det gäller k n u l l a . c o m för den som är jättenyfiken) |
|||
Svara med citat |
2014-02-13, 12:46 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja du, ingen expert själv men här kommer mina synpunkter:
1 - Du bör absolut begära indexering av alla undersajter för sig, länka till huvuddomän och de andra kan du självklart göra med det gynnar inte dig mycket SEO, under sidorna bör länkas till från andra sajter med för att de ska ge kraft utåt mot huvuddomänen och de övriga. 2 - Spammigt, ja, det kan säkert upplevas men om du är sparsam med länkarna in/ut och att de är av en naturlig karaktär så är det ok, "enligt mig" 3 - Varför inte skapa innehåll på exempel.com/exempel2.html istället? de undersidorna kommer rankas bättre med hjälp av exempel.com, se till bara att du ger lite extra kärlek till de nya sajterna med, att intärn länka bakåt till exempel.com från dessa sidor är bra och av en naturlig karaktär Ta det jag säger med en nypa salt |
|||
Svara med citat |
2014-02-13, 13:55 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, det låter iofs logiskt så testar väl så!
Förslag nr 3 funkar inte tekniskt sett just i det här fallet! |
|||
Svara med citat |
2014-02-13, 14:06 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Förslag 3 skrev jag exempel2.html bara för att säga att detta är en vanlig sida och inte egen domän med egen installation m.m.
|
|||
Svara med citat |
2014-02-13, 22:57 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det liknande innehåll på subdomänerna, t.ex. olika dejtingsajter, så tror jag att Google kan bli lite misstänksam / sur. Om inte nu så kanske i framtiden. Känns som en ganska onödig risk att ta.
2014-02-18, 11:25 | #6 | ||
|
|||
Read Only
|
Subdomäner indexeras oavsett och det räcker att ha med dessa i din sitemap. Det klassas ändå på ett sätt som "en" och samma domän iaf.
|
||
Svara med citat |
2014-02-18, 12:10 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, jag har redan hunnit begära alla indexerade ändå!
Men bra att veta till nästa projekt! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|