FAQ |
Kalender |
2009-06-30, 15:46 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå gott folk!
Har lite problem med en skiss jag håller på med, sidan klarar valideringen och den ser bra ut i IE 7 , men i Chrome blir det knas. sidan ligger här: http://mr-ab.se/skiss1/skiss2.html CSS : http://mr-ab.se/skiss1/stil.css tips? tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2009-06-30, 16:15 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det blir inte bra i firefox heller
|
||
Svara med citat |
2009-06-30, 16:21 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
ok tack då vet jag det
chrome och FF brukar har i princip ha samma "fel" enligt min erfarenhet .. hoppas nån expert sitter med en lösning för min fantasi börjar ta slut =X |
||
Svara med citat |
2009-06-30, 16:23 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
intressant tolkning de flesta brukar nog se att det är IE som ställer till problem medans sidorna renderas rätt i FF, Opera, Chrome, Safari :P
IE har dessutom historien att vara buggig och medvetet inte följa standarder |
||
Svara med citat |
2009-06-30, 16:26 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ett fel som du har är att sidan renderas i quirks mode - troligen felaktig doctype (felstavning kanske)..
Testa sedan detta: .meny { width: 1015px; height:53px; background:url(bg-meny.jpg); margin:0; padding:0; } Edit; om du gör ett designförslag så jobba i ett bildprogram istället för skarp html-kod så sparar du 70% av din tid |
||
Svara med citat |
2009-07-01, 11:50 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaret taz men tyvärr fungerade inte lösningen.
Självklart gör jag allt i photoshop innan jag mekar upp HTML koden =] har ni några andra förslag? |
||
Svara med citat |
2009-07-01, 11:55 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Lyckades lösa det hela genom att sätta
.banner { margin-top: 0px; istället för 20 px som innan, tyvärr kom bannern högre upp men det löser jag nog =] Tack alla som har tagit sig tid å tittat på problemet! ps. tog ut segern lite för tidigt där, pilen och texten som ligger i txt-left låg fortfarande under själva sidan, löste problemet med en float left på txt-left. så om någon annan har liknande problem så vet ni =] ds. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|