FAQ |
Kalender |
2010-05-13, 02:48 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan grabbar och töser!
Nu har mitt nuvarande projekt nått sin start av lite beta! Jag söker lite feedback på min bilduppladdningstjänst Pixelhost.se och skrivbord! Jag har satsat stenhårt på säkerheten, alla lösenord är krypterade med sha1(md5()) (php då). och även säkerheten på bilderna. Man ska inte komma åt andras bilder utan att ha behörighet för det. Jag har inte satt upp något test-konto, anledningen är för att det tar mindre än 20 sekunder att sätta upp ett konto, ingen emailverifiering osv.. Dock sitter jag med en annan uppladdningsklient som sak stödja fler bilder att ladda upp samtidigt. Men kommer i ett senare stadie! Lite feedback på användarvänligheten tack! och även funktionerna! Tacksam för feedback! Hälsningar Philip Andersson! Senast redigerad av youheardit den 2010-05-13 klockan 03:32 |
||
Svara med citat |
2010-05-13, 18:32 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Reggade mig där men lade inte upp några bilder.
Ser rätt enkelt ut det är ju ett plus. Det som är minus i mina ögon är ju, att det finns hur många sånna tjänster som helst. Varför skulle man t.ex just välja din pixelhost framför pic.se eller imageschak osv.. |
||
Svara med citat |
2010-05-13, 22:56 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Trådlöst: Tackar!
jag ska förklara lite varför. jag tänker ofta på konkurrensen när jag jobbar. och nu hittade jag mitt sätt att slå dem (hoppas jag) Det är lite större skillnad på Imageshack, pic.com osv jämnfört med detta. Detta vill jag inte få till en direkt webbmaster-host för bilder. Kommer tillexempel bygga ut med nyttiga funktioner, det är mer meningen tjänsten ska användas för även dem som inte är insatta i webbens tekniker (webbmaster osv) Sen försöker jag fixa lite bättre User-experience jämnfört med imagehack osv.. tycker inte alls om deras sätt. man kan ju inte hantera sina bilder om man inte anger sin email osv.. |
||
Svara med citat |
2010-05-13, 23:03 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Organisera ditt skrivbord till vad du tycker känns bäst bekvämt, när du senare byter dator eller internet så ligger allt kvar precis som du lämnade det sisst.
1. Det bör vara "som du". 2. Skriv antingen "bäst" eller "bekvämast. 3. Det ska vara "sist". Eller skippa det helt och hållet, fungerar med eller utan. |
|||
Svara med citat |
2010-05-14, 00:34 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är ju nu tekniskt sett enklare att knäcka dina hashar om dem skulle läcka ut eftersom du berättar hur du hanterar indatan. Sen kanske du saltar, kryddar och pepprar lösenorden också men jag har ändå fått en hint om hur du gör. Krypteringsalgoritmer har heller inget att göra med PHP i sig.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|