FAQ |
Kalender |
2010-07-21, 14:18 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Åter igen en fråga som jag inte hittar information om då jag inte vet riktigt vilka begrepp jag ska söka på. Håller på med en sida och använder JQuery. Koden för JQuery skriver jag i <head> taggen men jag undrar ifall jag skulle kunna ha den koden i egen .js fil vid sidan om för att få bättre överblick? <script type="text/javascript"> $(document).ready(function(){ $("#check").button(); $("#format").buttonset(); </script> Syntaxen ovanför i egen fil? Ha det bra! |
||
Svara med citat |
2010-07-21, 14:31 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
ja visst. lägg den i egen fil du.
|
||
Svara med citat |
2010-07-21, 14:46 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Följande kod ska flyttas till egen .js fil
<script type="text/javascript"> $(document).ready(function(){ $("#check").button(); $("#format").buttonset(); } </script> Har jag tänkt rätt om jag gör följande 1. Skapa en .js fil med innehållet $(document).ready(function(){ $("#check").button(); $("#format").buttonset(); } 2. Laddar in .js filen <script type="text/javascript" src="include/test.js"></script> Bör det fungera? Det verkar det göra också Kan jag skicka med parametrar om jag kör på detta viset? Vissa startvärden för objekt tar jag fram via PHP, skulle jag nu kunna skicka vidare dessa till .js filen? Tackar! |
||
Svara med citat |
2010-07-21, 15:59 | #4 | ||
|
|||
|
om du gör globala variablar med
Kod:
var _fisk = "en variabel"; för phpvärden gör man som bekant Kod:
var _fisk = <? =$var ?>; |
||
Svara med citat |
2010-07-22, 10:14 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag googlar men det är svårt att hitta information då jag inte alltid vet vad jag ska söka efter. Tack! Ha det bra! |
||
Svara med citat |
2010-07-22, 10:29 | #6 | ||
|
|||
|
Då är det kanske värt att köpa en PHP-bok.
Fortsatt trevlig sommar. |
||
Svara med citat |
2010-07-22, 11:18 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I det här fallet kunde jag kanske använda cookies också kom jag på nu men det är kanske inte att föredra. Jag har fått det att fungera i alla fall Tackar! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|