FAQ |
Kalender |
2010-08-09, 17:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.spelrelease.se
Spelrelease.se - Releasedatum för spel till olika plattformar (Xbox, Playstation, Nintendo, PC) Sidan är skriven i PHP mot MySQL databas. Mycket tacksam för feedback, förslag på funktioner som kan läggas till för att göra sidan bättre? Buggsökning, och säkerhetstest. |
||
Svara med citat |
2010-08-09, 17:54 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite väl stor text i själva listan på namnen tycker jag. Sedan tycker jag att du borde byta plats på datumen och "antal dagar kvar", dvs att "antal dagar kvar" hamnar mer i fokus.
Vore även trevligt en möjlighet att kunna klicka på speltiteln och läsa lite om den, kanske implementera en aff-länk till Cdon för förhandsbokning? Generera en liten thumb-bild på fodralet istället för ikonen brevid trailer ikonen. |
|||
Svara med citat |
2010-08-09, 17:55 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bra idé och presentation, gillar! Lätt att skjuta in trackinglänkar till diverse butiker som säljer/förhandsbokar. Bökade runt lite med sökparametrarna, men mysql_escape såg ut att vara på sin plats...
Håller med ovanstående. För stor text, och försökte även jag klicka på speltitlarna för att läsa mer. |
||
Svara med citat |
2010-08-09, 19:05 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipsen! Har fixat mindre text på speltitlarna, och byt plats på dagar kvar och releasedatum. Information om spel kommer ta lite tid att fixa, så vi får se om det kommer dyka upp senare.
Thumbnail på fodralet kanske blir lite för litet att lägga i rutan som vi har just nu, i så fall kanske vi får göra den högre och lägga in mindre spel per sida. Kom gärna med fler förslag! Senast redigerad av Zerr82 den 2010-08-10 klockan 00:58 |
||
Svara med citat |
2010-08-10, 19:17 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mycket stiligt!
Det enda jag skulle ändra på är att klumpa ihop xbox, ps, pc osv till en rad nu tar ju tex Toy story upp sex rader. |
||
Svara med citat |
2010-08-10, 20:16 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Yep, att flera av spelen dyker upp på flera rader stör ju fruktansvärt mycket.
Om en release med flera plattformar dyker upp på "samma rad" kanske det också är en ide att visa symboler/ikoner för dom olika plattformarna istället för text (alt text såklart inkl) Sedan en sak som kanske kan vara en ide att titta på är att ha checkboxar för plattformarna istället för "alla" eller "specifika" via dropdownen. på så sätt kan man ha dom plattformar man är intresserad av icheckade (t.ex. ps3 + nds) och sedan ha det sparat till nästa besök. |
||
Svara med citat |
2010-08-11, 11:13 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||