FAQ |
Kalender |
2010-12-08, 23:49 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla trevliga webmasters.
Nu har jag registrerat user (punkt) nu, i tron om att jag skulle slänga upp något roligt. Men hör och häpna, vet inte vad jag ska göra med denna domän. Har ni några roliga idéer på vad jag kan göra, är fast besluten starta ett projekt. Man kanske kan göra något med subdomäner ? |
||
Svara med citat |
2010-12-09, 12:22 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
varför reggade du den då?
|
||
Svara med citat |
2010-12-09, 13:37 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför får man nästan alltid "varför reggade du den då ?" svar?. Bättre om nu kom med något konkret tips på vad man kan göra...
Funderade på att göra en sida som innehar konton, färdig registrerade konton till olika siter. Typ Aftonbladet plus, facebook, mm. |
||
Svara med citat |
2010-12-09, 14:18 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Här kommer lite idéer
En sida om dumma domäninköp. Rösta fram årets sämsta köp. En lista med ord som innehåller texten "user" En manualsida för userprograms i linux Ett nytt community där man kan söka users för att testa nya webbtjänster En lista med inloggningar till olika tjänster En spegel på wikileaks. Ett domänparkeringsprogram så att du får tillbaks dina pengar En e-posttjänst En e-posttjänst med temporära mailadresser Visa hur många användare olika webbtjänster du har (fast då kanske users.nu vore ett bättre val) Spegla user.se Sätt upp en musiksida om Usher (http://sv.wikipedia.org/wiki/Usher), det är bara lite felstavat. Om du inte pallar kan du använda dig av wikilänken och kopiera. Ordna en tävling där den som kommer med bästa idén får domänen Sätt upp en affiliatesida där du skriver om gambling, viktminskning, lån eller nåt annat skräp. Länka satan via affilliateprogram. etc etc. Hoppas du gillar idéerna. |
|||
Svara med citat |
2010-12-09, 14:20 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Haha, precis när jag postat inlägget hörde jag Usher på radio. :P
|
|||
Svara med citat |
2010-12-09, 14:21 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker bara att det är konstigt att man köper saker som man inte vet vad man ska använda dom till, men det kanske är så du brukar jobba även när det inte gäller domäner?
|
||
Svara med citat |
2010-12-09, 15:36 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns gott om folk som köper grejer hela dagarna för att dom "kan vara bra att ha" eller "är så billiga". Inget konstigt med det.
Jag kanske köper en tomtmark för jag tänkte bygga något, men jag vet inte om jag ska bygga en restaurang eller ett hotell.. Spekulerande brukar det kallas ibland |
|||
Svara med citat |
2010-12-09, 16:48 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |