FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
håller på och sätter upp en apache server (urgh!) åt en kund med php-fpm på Debian Squeeze och har stött på problem att när man anropar sajten http://derassajt/index.php så funkar allt finfint MEN när jag bara anropar http://derassajt/ så svarar servern med 404. ![]() Jag har provat med Kod:
DirectoryIndex index.php index.html sites-available/default: Kod:
<VirtualHost *:80> ServerAdmin [email protected] DocumentRoot /var/www/site ServerName cctv.derassajt.se ErrorLog /var/log/apache2/cctv_errorlog CustomLog /var/log/apache2/cctv_accesslog common AddHandler php5-fastcgi .php FastCgiExternalServer /var/www/site -socket /var/run/php-fpm.sock </VirtualHost> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
<VirtualHost *>
ServerName www.apache.com ServerAlias www.apache.com ServerAdmin en@epost DocumentRoot /home/micke/annica #ScriptAlias /cgi-bin/ / LogFormat "%h %l %u %t \"%r\" %>s %b \"%{Referer}i\" \"%{User-agent}i\"" combined ErrorLog /home/micke/logs/porr-error_log CustomLog /home/micke/logs/porr-access_log combined </VirtualHost> Så ser min ut.. Jag kör med apaches egna inställningar och php egna inställningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dina inställningar lär inte göra så mycket då du kör med "vanliga" php...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sajten har inte några .htaccessregler som skickar vidare till en sida som inte finns? Errorloggarna borde säga vilken fil som försöker hämtas och som ger 404-fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"Sidan" som körs är ZoneMinder byggt från source. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
<Directory />
Options FollowSymLinks +Indexes </Directory> kolla även rättigheterna på mappen som index filen ligger i, Kolla även om index.html serveras rätt av servern så vi kan utesluta php fel 3. kolla att du har avslutande slash på <Directory "/home/micke/annica/"> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|