FAQ |
Kalender |
2011-11-30, 13:46 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Går det att hyra en företagslägenhet som kontor och dra hyran som en kostnad för bolaget?
|
||
Svara med citat |
2011-11-30, 15:38 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om lägenheten används som kontor i sin helhet så går det bra så länge hyreskontraktet är utställt på företaget.
Hyresvärden kan ha åsikter om användningssätt. T.ex. så är det rätt vanligt numera att det står i kontrakt att lägenheten endast får användas som bostad. Dock lite utanför vad du frågade om. |
|||
Svara med citat |
2011-11-30, 17:29 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag tänkt använda det som kontor, men hur ska dom veta om jag bor där permanent exempelvis går aldrig att visa.
|
||
Svara med citat |
2011-11-30, 18:35 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det kan de inte men du kan inte vara skriven på företagsadresen. Dessutom har jag för mig att det måste göras troligt att du bor på adressen du är skriven på och inte på kontoret. Har du en bostad i samma stad som kontoret lär det nog inte bli några problem. Däremot kan det bli problem om du t ex är skriven på en adress 60 mil från kontoret och att du har all verksamhet i staden du hyr kontoret på, Det som då kan hända är att du tvångsskrivs på kontorsadressen och då lär du inte få dra hela hyreskostnaden.
|
|||
Svara med citat |
2011-11-30, 19:25 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Okej jag förstår. Jag har en bostad i centrala Stockholm och företagslägenheten ligger också i Stockholms innerstad så det bör nog inte va några problem. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|