FAQ |
Kalender |
2012-08-05, 18:12 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena.
Jag skulle behöva lite hjälp med att fixa så att man anpassar en sida efter upplösning. Jag tänkte ha annonser på högersida ( utanför sidan ) men vill inte vänsterjustra hela sida utan vill att den anpassar sig till mitten av sidan. Just nu har jag lagt på float: left i bodyn och gjort en div för annonserna som jag satt på margin-left: 1000px så den kommer till höger om sidan. Dock är ju sidan alltid vänsterjusterad då oavsett vilken upplösning besökaren har. Tacksam för all hjälp. /Stefan |
||
Svara med citat |
2012-08-05, 18:43 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag svarar inte direkt på din specifika fråga (är nog fel person för detta), men jag är ganska övertygad om att denna länk/verktygssamling kan vara till hjälp för många som vill bygga sajter anpassade till upplösningen, kanske även dig?: http://www.netmagazine.com/features/...ive-web-design
2012-08-05, 18:53 | #3 | ||
|
|||
Administratör
|
Centrera hela blocket med annonser + högersida? margin:auto på containern för båda och text-align:center på elementet utanför (i ditt fall body?) räcker för crossbrowser-centrering.
Responsive web design i all ära, men i många fall finns det innehåll som ska presenteras väldigt specifikt för att bli så användarvänligt som möjligt också.
2012-08-05, 21:25 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-08-06, 03:13 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
html:
<div id="wrapper"> <div id="container">all annan kod</div> <div id="right-advertising">kod</div> <div class="clear"></div> </div> CSS: body {text-align:left;} #wrapper {margin:0 auto; width:1230px;} .clear {clear:both;} #conatiner {width:980px; float:left;} #right-advertising {width:250px; float:left;} Bör fungera. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|