FAQ |
Kalender |
2012-11-03, 16:52 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjena! Jag har en svart plånbok, inte så jättestor men den känns ändå för klumpig för att bära med sig överallt. Det känns inte bekvämt helt enkelt, och ändå är den betydligt mindre än de flesta plånböcker.
Därför har det hänt att jag har haft kort och pengar löst i fickan, men det är inte så bra och det är lätt att tappa bort och svårt att hålla reda på om man byter byxor. Jag har därför börjat kolla på en så kallad korthållare i stål. Vad tror ni om dessa? Har ni en sådan? Det verkar jättesmidigt att ha med sig i fickan och man får plats med flera kort och även några sedlar. |
|||
Svara med citat |
2012-11-03, 17:03 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kort, kanske pengar och mobil har man med sig överallt, så mitt val på BookBook kändes otroligt naturligt.
|
|||
Svara med citat |
2012-11-03, 17:05 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
Svara med citat |
2012-11-03, 17:07 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2012-11-03, 18:05 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en liten "korthållare" i läder. Ingen plånbok. Jag har sedlar och mynt fritt i fickorna.
Jag försöker vara restrektiv med vad jag stoppar i, men jag behöver egentligen mer än 10 plastkort. Det är privata bankkort, företagskort, körkort (för att inte tala om att jag dessutom har förarkort för färdskrivare och yrkeskompetensbevis så det blir tre kort totalt).
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2012-11-03, 18:48 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har haft en korthållare i snart 10 års tid. Saknar inte min plånbok alls. De få mynt jag får åker ner i sparbössan eller i någon insamlingsbehållare.
Min korthållare är inte av metal utan av metaliseradplast med plats för sedlar på baksidan. Den har även plats för totalt 6st kort. Tyvärr får jag inte skriva ut namnet eller länken till butiken får då kommer det anser som egen reklam ;-) |
|||
Svara med citat |
2012-11-03, 19:30 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Även jag använder korthållare. Underbart.
|
||
Svara med citat |
2012-11-04, 02:08 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
När använder ni kontanter egentligen?
|
||
Svara med citat |
2012-11-04, 02:18 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nästan alltid. Ogillar tanken på att någon kan följa mina inköp utan mitt tillstånd. Så 9 gånger av 10 handlar jag kontant. Blir rätt trött ibland på företag som slutat ta emot kontanter...
2012-11-04, 11:13 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|