FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Idag när jag satt och kollade upp ett annat bolag via Allabolag.se så fick jag för mig att även titta till OnlinePizza Norden AB (Onlinepizza.se). Om jag förstår det rätt så omsatte de år 2011 35 192 000 kronor.
Länk till allabolag: http://www.allabolag.se/5567551527/OnlinePizza_Norden_AB Då är min fråga: Hur i hela friden då som? Jag har beställt pizza därifrån ett antal gånger, men har aldrig känt av något särskilt dyrare pris än vad det kostar om man köper direkt från en pizzeria. Har inte reflekterat över om de har en serviceavgift men det låter väl som en möjlighet? Hur som helst så förstår jag inte hur de kan omsätta så enormt mycket pengar. Folk lär ju beställa en hel del pizza men går inte i princip allting till pizzeriorna? Vad är hemligheten? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vet inte! Men ett stort grattis till en riktigt smart ide!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Onlinepizza är sannerligen en framgångssaga. Här kan du läsa lite mer om historien samt om grundarnas exit.
http://www.dn.se/ekonomi/studenterna...narer-pa-pizza Riktigt kul läsning för de som gillar entreprenörskap! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Dem har ju blivit uppköpta av ett tysk bolag om jag inte minne fel
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det som sker är som följande:
Om du beställer en pizza via deras sida så tar de en avgift på 8 % av den totala summan, ( siffror från 2008) 2012 är det på 12% om jag minns rätt. Pengarana dvs allat du betalar 100% av pengarna behåller de i 30 till 45 dagar innan de betalar ut till de resterande %en till butiksägarna. En del ränta får de in på de dagarna då pengarna förvaltas på något sätt och vis Däe har du svarat, mina siffror kan variera men så går det hela till, Jag ägde men lokal som hyrdes ut till en restaurang som drev även en pizza-butik endast åtonlinepizza.se kunder och så led deras förklaring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Större delen av intäkterna torde komma från avgifterna.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
John Adams har redan svarat, men jag kan försöka göra det ännu (?) enklare. 1. Onlinepizza är så in i helsike populära 2. De behåller sisådär en tiondel av varje order 3. En helsikes massa beställningar gånger ≈ 0,10 = Jättemycket pengar ;-)
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-11-20 klockan 10:24 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|