FAQ |
Kalender |
2013-08-14, 14:00 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har tröttnat på deras helt sanslösa dåliga prestanda. Det tar minst 10-15 sekunder innan ens sajterna börjar ladda...
Har mailat deras kundtjänst flera gånger utan svar... idag kom detta: "Fått svar från teknik nu som kollat på detta. De hittar inget fel på servern, utan menar att det ibland kan gå lite långsamt då ni ligger på en delad server. Det man kan göra är att flytta er till en VPS eller dedikerad server, för att det ska gå lite snabbare." Så Crystone tycker att detta är en acceptabel nivå för alla deras webhotell kunder uppenbarligen. Har 5 andra leverantörer i Sverige och aldrig varit med om maken till kundservice eller dålig prestanda. Ger dom en sista chans att åtgärda problemet under dagen annars får det vara med detta oseriösa företag som tycker att 15 sekunders kopplingstid på en domän är acceptabla svarstider för deras kunder. |
||
Svara med citat |
2013-08-14, 14:18 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du vill gå över till en annan så rekommenderas Citynetwork, Binero, Mebo och Inleed. Dessa har bra priser och är stabila. City och Binero har dock haft en del problem den sista tiden men arbetar på att förbättra sin delade miljö.
Om det är priset som styr så är dessa ett bra alternativ. |
||
Svara med citat |
2013-08-14, 14:32 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När du ligger på delad server så kan det vara andra sidor som belastar. Jag skulle ringa dom och be dom flytta dig till en annan server, det brukar fungera.
|
|||
Svara med citat |
2013-08-14, 15:07 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Binero upplever jag som mycket långsamma på en slasksida jag har hos dem.
City Network är betydligt snabbare. Inleed är ju rätt så snabba men deras litenhet ökar risken för att de råkar ut för t.ex. överbelastningsattacker som de inte har rutiner att klara av. Dock måste jag då påtala att CityNetwork har haft extrema problem med det på deras delade miljö senaste 2 åren ungefär. |
||
Svara med citat |
2013-08-14, 15:14 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det för site som du hostar hos Crystone?
Jag tittade på din profil och du nämner att du varit i branschen länge och har 50 siter, varför inte skaffa en VPS? Med det antalet siter och eftersom du är inom branschen så borde dina förväntningar vara högre än gemene man har på laddtider och prestanda samt att dina kunskaper borde vara i en sån nivå att en VPS skulle passa utmärkt. |
|||
Svara med citat |
2013-08-14, 15:27 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-08-14, 15:48 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
De mest affärskritiska ligger inte på crystone eller på webhotell. Det finns behov av att använda denna typ av hosting ändå av flera olika anledningar.
De har nu iaf lovat att flytta sajterna till en annan server så får vi se om det händer något. Är fullt medveten om att prestandan inte alltid är vad man önskar sig på delade webbhotells servrar men att man som kund skall acceptera horribla svarstider för att man citat "ligger på en delad server" är inte acceptabelt. Nåja. Vi får se om det blir bättre. |
||
Svara med citat |
2013-08-14, 17:00 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt helt nya rekommendationer från Google http://googlewebmastercentral.blogsp...load-fast.html
Så rekommenderar de max 1 sekund för en mobilsurfare innan han kan börja läsa texten på sidan. |
|||
Svara med citat |
2013-08-14, 17:14 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan turneround,
Fredrik Björklund heter jag och jobbar som marknadsansvarig på Crystone. Detta låter väldigt konstigt, det måste ha blivit någon missuppfattning mellan teknik och support i ditt ärende. Kan du skicka över ditt ärende till mig så kan jag kolla över det direkt och se till att vi ordnar dina hemsidor! Du når mig direkt på [email protected]. Mvh, Fredrik Björklund |
|||
Svara med citat |
2013-08-14, 17:27 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |