FAQ |
Kalender |
2013-08-24, 02:43 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag nämnde City Network i en annan tråd om webbmail men tänkte det är bättre att skapa en ny tråd som bara gäller City Network då jag är väldigt intresserad i deras atmail-baserad webbmail. Det är dock några saker jag är bekymrad över:
1) Deras SSL certifikat är "självsignerat" och stöds inte av alla e-post klienter. 2) Det är beundrandsvärt att dom har stöd för CalDAV och CardDAV...men dock inte krypterad förbindelse. Deras -DAV servrar har inte SSL. Jag till ju inte att mina kalendrar och kontakter synkas i klartext. 3) Dom säger att dom har stöd för SMTP TSL....dvs krypterad utgående mejl om den mottagande servern (t ex Gmail) också har stöd för det. Men är det verkligen sant? Alla deras standardinställningar är ju utan SSL/TLS. Kan man test det på något sett? Som sagt, jag gillar verkligen atmail och hoppas de kan bättra säkerheten. Uppskattar kommentarer och rekommendationer. Det verkar som WN-användare johan1234 jobbar på City Network....har du något att säga om mina bekymmer? |
||
Svara med citat |
2013-08-24, 12:34 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-08-24, 18:15 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Är din fråga inte snarare ett förbättringsförslag till CityNetwork för om det du säger är sant så är det nog dags med krypterade förbindelser på DAV-servrarna. |
|||
Svara med citat |
2013-08-26, 09:37 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
1. Detta kommer ändras. 2. Du kan nu köra https - för din kalender. Testade precis i Thunderbird. 3. Vi har stöd för SSL/TLS. Dvs du kan skicka krypterat och vår server skickar vidare krypterat - så länge mottagande server stödjer det. Använd gärna port 587 och se sedan till att du kör STARTTLS. Lycka till. |
||
Svara med citat |
2013-08-26, 21:20 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2013-08-27, 17:19 | #6 | ||