FAQ |
Kalender |
2015-06-01, 14:02 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Ny här:-) Hade varit mkt tacksam för vad som är det enklaste gratisverktyget för att bygga vettiga, men mkt enkla hemsidor, i ett väldigt stort antal samt att jag vill ha egna domäner? Vad är bäst lämpat om man utgår från att jag vill ha ett enkelt system där man inte ska behöva ha kodarkunskap? Viktigare att snabbt kunna bygga sidorna och snarare lägga tid på att göra bra innehåll. Thanks Jonas |
||
Svara med citat |
2015-06-01, 14:18 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Wordpress. Det finns en massa andra CMS också men WP är ju överlägset störst numera.
2015-06-01, 16:11 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
Svara med citat |
2015-06-01, 16:16 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle också säga wordpress. Kostar ingenting. Det enda du behöver är ett webbhotell och en massa domäner
|
|||
Svara med citat |
2015-06-01, 16:28 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Instämmer och ja, enklare än Joomla! Grejar man att hantera sin mejl så fixar man nog Wordpress också. Lycka till!
2015-06-01, 17:59 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
Svara med citat |
2015-06-02, 15:53 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Concrete5 är ett riktigt bra alternativ också :-)
|
|||
Svara med citat |
2015-07-14, 13:24 | #8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Wordpress är klart vanligast att använda. Det finns dock en uppsjö av system som alla har sina fördelar och nackdelar.
Webnode är t.ex. extremt enkelt. Webydo fungerar bra om man vill ta fram professionell design och vill ha stor frihet. Med dessa system behöver man inte skaffa eget webbhotell. Jag har gjort en sida där jag försökt sammanställa många av dessa system: Gratishemsidor.nu om du vill läsa mer. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|