FAQ |
Kalender |
2015-11-27, 12:30 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Enligt en kompis till mig som använder hostgator så är den snabbare än namecheap och webbhostingbuzz.
Har en bild här som jag tog nyss på namecheap och hostgator WHM hastighet: Stämmer det att hostgator är mycket snabbare om man har exatt samma sida där istället för namecheap? |
||
Svara med citat |
2015-11-27, 13:02 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den översta hostar 4 domäner/siter på ip't och den understa ca 90 siter. Det förekommer siter med vuxet innehåll också som kan dra till sig mkt trafik på den nedre.
Svårt att jämföra rakt av men belastningen är lite hög på en av de och väldig låg på den andra. Ser ut som den övre är en virtuell maskin och den nedre en fysisk maskin. Svårt att avgöra med dessa två bilder. Licensen pekar på detta i vilket fall. |
|||
Svara med citat |
2015-11-27, 13:10 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hostgator Gold account: http://www.hostgator.com/resellers Namecheap Reseller 2: https://www.namecheap.com/hosting/reseller.aspx Det jag gör är att jag skapar ett cpanel i WHM för varje domän/sida, bara mina egna sidor. |
||
Svara med citat |
2015-11-27, 13:39 | #4 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Har du nu tillgång till båda kontona är det väl bara att testa vilka som är snabbast för just dig och dina sajter.
2015-11-27, 14:03 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tänkte flytta över en sida från namecheap till hostgator göra speed test innan och efter. |
||
Svara med citat |
2015-11-27, 16:25 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du tillgång till Root kan du klicka på "Load Avarage" och se vilka kommandon som körs. Vore intressant att se vad det är... Pekar dock på vad @oderland säger.
|
|||
Svara med citat |
2015-11-27, 16:48 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2015-11-27, 18:34 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Att ha >10 sec är allt för mycket. Något som inte stämmer med den laddningen. Har man trafik finns det sätta att sköta det bättre på än att belasta på det viset.
|
|||
Svara med citat |
2015-11-27, 18:57 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, precis som redan påpekats så säger den jämförelsen absolut ingenting.
2015-11-28, 17:25 | #10 | ||
|
|||
Administratör
|
Vad ser du som jag inte ser? Var får du något om sekunder ifrån? Beror helt på systemet och användandet huruvida 10 är en hög siffra om det är load average du har fått för dig säger något om sekunder. En enkel VPS med 0.5 i load kan lätt ha samma resursutnyttjande som en tyngre burk med 10 i load.
Svara |
|
|