FAQ |
Kalender |
2006-03-19, 08:23 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur i helskottan inkluderar jag en extren sida? Vill alltså inkludera en .htm sida på en ASP eller en PHP. Det måste funka som vanlig include och inte som iframe. Hur lösa det?
|
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 09:59 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2006-03-19, 10:20 | #3 | |||
|
||||
|
Vill egentligen ha det för både ASP och PHP, den sida som ska inkuderas är en .htm på en annan server.
Alltså det måste fungera som om den koden jag includar finns på sidan för att det ska fungera, som en vanlig include alltså. Söker det för både ASP och PHP som sagt, så hjälp gärna till |
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 12:12 | #4 | |||
|
||||
|
Om du inkluderar en fil på annan server så sker detta via http, dvs servern med din önskade inklude fil renderar ett html resultat åt dig. Vill du komma åt koden bakom sidan så måste det ske via vanlig filåtkomst. IIS'en släpper inte ifrån sig .ASP sidor utan att köra dom först. (då får du ha en annan filextension på dom)
|
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 12:16 | #5 | |||
|
||||
|
men jag kommer att hämta in en .htm sida med java script på.
Kan nån klistra in koden för det? Tack på förhand |
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 12:38 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
inklude av fil på egen server.
<!-- Start av inkludering av artiklar --> <? include ("./davvesfil.php"); ?> <!-- Slut av inkludering av artiklar --> /Jonas |
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 12:45 | #7 | |||
|
||||
|
men det är bara om filen ligger på samma domän, eller funkar det ändå? Men min ligger på en annan domän, men tack ändå Jonas
|
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 13:00 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
<? include 'http://www.aftonbladet.se'; ?>
|
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 13:01 | #9 | |||
|
||||
|
å det fungerar? Ja, det gjorde ju det Tack då är det bara ASP som är kvar, där fungerar det iaf inte på det sättet, Tack Jonas
|
|||
Svara med citat |
2006-03-19, 13:01 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jepp
|
|||
Svara med citat |