FAQ |
Kalender |
2006-06-19, 15:21 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En enkel fråga:
Vad är syftet med tomma mail? Ett mail utan bild,text,html alltså helt tom? Fick en långsökt tanke på att det endast var för att kontrollera om någon kör reply men som sakt det känns långsökt. Någon som vet? |
||
Svara med citat |
2006-06-19, 15:37 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bra fråga, jag har fått massor av tomma mail de senaste veckorna. Jag antar att det är ett smart sätt att kringgå SPAM-lagarna och endå kunna locka besökare till sin sida. Gissa hur dom gör det? Det är skitsmart gjort. Nyfiken som man är kollar man upp avsändaradressen vilket är nåt i still med <ettnamn>@domän.tdl, där http://domän.tdl är sidan som de gör reklam för.
Det är mitt svar, men det kan oxå vara en slump. |
||
Svara med citat |
2006-06-19, 16:11 | #3 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag har också fått en massa tomma mail
I mail-headern finns ingen data alls.
2006-06-19, 16:27 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Samma sak här alltså ingen avsändare. Mycket skumt.
|
||
Svara med citat |
2006-06-19, 16:29 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Att låta mottagaren söka via avsändarens domän är nog ganska långsökt skulle jag tro... |
|||
Svara med citat |
2006-06-19, 16:40 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Behövs det inte någon speciell htmlkod eller någon annan kod som anropar en server, någonstans spammaren förberett, då man öppnar mailet.
|
||
Svara med citat |
2006-06-19, 17:13 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har också fått sådana mail, mycket skumt.
|
|||
Svara med citat |
2006-06-19, 17:50 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-06-19, 17:56 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har ingen aning om varför man får tomma mail.
Kanske som så att de testar om det är aktiva adresser för att kunna sälja vidare eller om de kanske gömt trojaner. Gissningslek |
||
Svara med citat |
2006-06-19, 18:07 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag får mail där det står någon liten konstig text med någon länk men ingen avsändare finns. Alltså det står ingen avsändare i mailet... någon som känner tilld det med? får det minst 1 per dag på alla mina mail konton, är typ 5st konton jag använder och i snitt 1gång per dag får jag det sedan kan det komma flera gånger också ..
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|