FAQ |
Kalender |
2006-07-14, 00:58 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Upptäckte att en Tradedoubler-reklam ser knasig ut. Det är inte första gången. Jag gissar att problemet har med att jag kör följande globalt för sajten
Kod:
table { * *width: 100%; } Hur ska man veta vad annonsörerna tar för givet? Finns det några riktlinjer? |
|||
Svara med citat |
2006-07-14, 10:20 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns inga som helst riktlinjer för annonsörerna. Alla gör på sitt eget sätt.
|
||
Svara med citat |
2006-07-14, 10:58 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tyvärr är stödjet dåligt för att göra undantagsregler i css.
Tror annars de skulle se ut som ".ad:not table { width: 100%; }", men jag har nog lite fel. Alternativ: Sätt din-klass på alla dina tables och skriva om css till Kod:
table.din-klass { width: 100%; }. Kod:
.din-div table { width: 100%; } tables någonstans under ett element med klassen ad: Kod:
.ad table { width: auto; } table { width: 100%; } |
|||
Svara med citat |
2006-07-14, 23:30 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker att TD borde ha koll på sånt här. Dom strular för mycket. Föresten händer det rätt ofta att TD genererar javascriptfel så jag måste plocka bort TD från sidor som förlitar sig på att javascript fungerar.
Tack för svaren! Nu gäller det bara att hitta allt onormalt i CSS-filen och sedan parera för TD. |
|||
Svara med citat |
2006-07-15, 00:14 | #5 | ||
|
|||
|
Det var ett dj*vla tjat om TD's fel.
TD's fel att man inte tjänar pengar på sin hemsida. TD's fel att annonsörer ger betalt en gång per kund. TD's fel att annonsörernas banners ger javascript error. TD har över 1 miljon annonselement från 1000-tals annonsörer. Det är helt omöjligt att kontrollera alla dessa och än mindre testa kompabilitet med varandra. Du kanske borde jobba mer på din CSS och unvika sätta globala table-parametrar. |
||
Svara med citat |
2006-07-15, 02:30 | #6 | |||
|
||||
|
Kör man annonserna i iframe borde väl problemet försvinna?
|
|||
Svara med citat |
2006-07-15, 02:43 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-07-15, 02:58 | #8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-07-15, 14:00 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu blev jag överraskad. Jag testade att köra en iframe och webbläsaren (Fx) gick inte in i quirks mode trots att jag kör XHTML 1.0 Strict. Ska kanske ta och testa köra TD i en iframe så småningom ändå. Tills vidare har jag satt en div kring TD med en CSS-klass som normaliserar en del globala inställningar jag satt. Det fungerar bra. Plötsligt ser en hel del reklam mycket bättre ut och de grova felen är borta.
Tack för att du snackade vett i mig. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|