Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Klick Ratio (ctr)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-06-02, 20:56 #1
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
På min site så ligger klick ration på 0.32% nere på sidan och 0.55% uppe på sidan. Vad brukar vara normalt? Hur mycke har ni? Är klick ration högre på stora siter eller lägre, man tycker ju att den borde vara lägre fast om man kolla på annonspriserna så är den högre. Är det för att....någonting...och hur gör man bäst för att höja den. Klart att man kan placera den bättre men ska man göra något annat?
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-02, 22:53 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Det som gör störst skillnad i klickration är vilken typ av besökare som får vilka banners. Huruvida sidan är stor eller inte har föga betydelse, sidans karaktär har desto större. Om du lägger in en annons för extrapris på en funktionräknare på en mattesite med 300 besökare om dagen ger det förmodligen lika många klick som om den ligger på en nyhetssite med 3000 besökare om dagen.

Allt över ett medel på 0,2% brukar man säga att man ska vara nöjd med, då detta är industristandarden.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-02, 23:08 #3
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Tror storleken på siten har en viss betydelse då siten är populär, och då kan man nog dra den slutsattsen att det finns annat att ägna tiden åt än reklam.

Här är lite färsk stats från föregående månad för topbannern på en förhållandevis väl trafikerad sida och de kampanjer som just nu florerar på internet.

Date - Impressions - Clicks - CTR - Revenue
May - 7,794,943 - 9,055 - 0.12%

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-03, 00:42 #4
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Citat:
Originally posted by WN@Jun 2 2003, 08:08 PM
Tror storleken på siten har en viss betydelse då siten är populär, och då kan man nog dra den slutsattsen att det finns annat att ägna tiden åt än reklam.

Här är lite färsk stats från föregående månad för topbannern på en förhållandevis väl trafikerad sida och de kampanjer som just nu florerar på internet.

Date - Impressions - Clicks - CTR - Revenue
May - 7,794,943 - 9,055 - 0.12%

WN
Det där var väl TV.nu. När man (eller jag) går in på den sidan så vill jag veta vad som kommer på TV just nu och därför tror jag den har mycke lägre klickrotio (självklart :-)) Sedan en site som handlar om webbutveckling har väldigt hög klick mycket pga av att besökarna på något sätt är mer intresserade av att kolla in andra siter (varför vet jag inte).

NU har jag dragit upp självklarheter så tracka mig inte för det =) Jag vet faktiskt inte riktigt varför vissa har hög och vissa mycke lägre.

Edit: Kolla hur många klick du hade och jag har ju nästan lika mycket. (min site är 1/15 av TV.nu storlek)
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-03, 01:28 #5
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
qo-naq: kör du enbart med banners? en idé vore att helt (eller delvis) dumpa grafisk annonsering och väva in reklamen i din sidas innehåll. om du ex. driver en sida om webbutveckling i dagsläget med banners annonserar ut ftpprogram till försäljning, skriv en recension om programmet du försöker sälja och sätt upp genomtänkta länkar därifrån.

bara mina 2,50kr
Ludvig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-03, 01:31 #6
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Citat:
Originally posted by Ludvig@Jun 2 2003, 10:28 PM
qo-naq: kör du enbart med banners? en idé vore att helt (eller delvis) dumpa grafisk annonsering och väva in reklamen i din sidas innehåll. om du ex. driver en sida om webbutveckling i dagsläget med banners annonserar ut ftpprogram till försäljning, skriv en recension om programmet du försöker sälja och sätt upp genomtänkta länkar därifrån.

bara mina 2,50kr
Men LOL =) SJälvklart kör jag inte enbart med banners. Jag kör även som du sa invävning med länkar i recensioner.
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-03, 13:17 #7
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by qo-naq@Jun 2 2003, 10:31 PM
Men LOL =) SJälvklart ...
Jag måste vara blind för jag hittade inte ett enda exempel på det.

Citat:
Kolla hur många klick du hade och jag har ju nästan lika mycket.
Du måste nog tänka dej att göra skillnad på länkbyte och kommersiell annonsering.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017