FAQ |
Kalender |
2007-09-26, 14:29 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag observerade precis att IIS´s hemsida fått en ny design enligt mottot:
"75% intetsägande bild och 25% information". Det var den 14:e september som jag skrev en tråd här om att domänhanteraren inte klarar av att tyda IDN-domäner rätt, medan den vanliga WHOISen hos IIS gjorde det. Tidigare tråd Så här knappt två veckor senare har man nu alltså gjort något åt skillnaden. Så nu har IIS sett till att Whoisen inte heller klarar av att tyda IDN-domäner rätt.. ..men det är väl inget med IIS som förvånar längre.. Undrar om om dom har kvar "Visste du att: ungefär 73 000 domännamn innehåller tecken å, ä, ö, ü eller é" finns kvar där om en månad :lol: |
|||
Svara med citat |
2007-09-26, 14:31 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, när man inte tror att det kan bli värre så lyckas de än en gång...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-09-26, 15:04 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Skriver man in [domäntjänst.se] så översätts det korrekt till [xn--domntjnst-x2ad.se]
Eller vad är problemet? (förutom domännamnstexten som visas till höger inom parentes, en liten bugg) |
||
Svara med citat |
2007-09-26, 15:05 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Orka klaga så j*vla mycket, jag tycker det funkar bra ändå.
Liksom har ni sett andra NIC-s system. Om inte så bör ni hålla tyst. mvh |
|||
Svara med citat |
2007-09-26, 15:12 | #5 | |||
|
||||
|
Jag tycker att designen var riktigt snygg! Enkelt att hitta Domänhanteraren och Domän- och kontaktsökning - de tjänster jag använder mest.
En startsida ska ju inte vara för informationsrik, utan mest bara leda vidare till det man letar efter. Därför tycker jag det är bra att de har en stor bild som lättar upp designen och startsidan. Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-09-26, 15:33 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu ligger den nere....
och nu uppe! /Thomas THL |
|||
Svara med citat |
2007-09-26, 15:36 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nyss fick jag en 404, sedan fick jag för mig upp en helt ny sida på iis.se. Släpptes den nyss eller?
|
||
Svara med citat |
2007-09-26, 15:45 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-09-26, 15:51 | #9 | |||
|
||||
|
Jag sökte på en av mina IDN domäner och först visad den kodad och sen visad den i klartext, fast med åäö som inte fungerar, utan är ersatta av andra tecken.
|
|||
Svara med citat |
2007-09-26, 16:20 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nästa stora miss. Jag skulle peka om en domän och har ingen aning om vilket kundnummer som tilldelats.
Funktionen för att beställa det verkar ha försvunnit. Ett samtal till kundtjänst löste mitt problem, men de hade ingen aning om hur man själv kunde få fram uppgiften. Känns genomtänkt och bra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|