FAQ |
Kalender |
2008-02-25, 21:00 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Vet inte om jag postade rätt, men hittade ingt bättre ställe En kompis har en spelserver ståendes hemma. Han börjar nu tröttna på surrandet. Jag rekommenderade honom att ställa burken co-location eller ev. skaffa en vps. Jag är dock lite osäker på om det drar mycket bandbredd. Servern har ganska lite belastning. Max 32 spelare samtidigt, och sällan fullt. Spel: Call of duty 4. Tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2008-02-25, 23:33 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det känns ju som att han skulle kunna tjäna in pengarna det kostar för colo genom att köpa bättre fläktar.
|
|||
Svara med citat |
2008-02-25, 23:40 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är också intresserad av det här. Att köra en spelserver på vps, går det egentligen till ett rimligt pris?
|
||
Svara med citat |
2008-02-25, 23:58 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
beror väl på om det är webbaserat som arenan eller som typ Tibia.
|
|||
Svara med citat |
2008-02-26, 00:18 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte vad CoD4 drar i trafik, men CS drar runt 1-2Mbit vid runt 16 slot använda.
Sedan får man ju räkna med att en server inte är full 24/7 |
||
Svara med citat |
2008-02-27, 11:08 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Prova att dra upp en eventuell netgraph in-game för att se in- och utgående trafik. Ut efter det så kan du ju alltid lägga på en liten siffra och gångra med antal spelare.
Ett ännu lättare sett är ju faktiskt att börja grapha nätverksanvändandet med mrtg alt. rrdtool under en period. |
||
Svara med citat |
2008-02-27, 13:13 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det där du skrev eliasson låter bra.
Tackar! |
||
Svara med citat |
2008-03-02, 23:43 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänk på att dom flesta leverantörer tar betalt för skyfflade data, inte samtidiga paket data (Mbyte / månad jämfört med Mbit/s)
Spel tar en KONSTANT kapacitet, vilket är ganska ovanligt (om du jämför med en website). Exempelvis en BF2 64 slots drar ungefär 1 TERABYTE data per månad. CoD är ganska intensivt också (har inte kollat dock exakt, vi har ganska gott om bandbredd ) (Vi hyr ut spelservrar så jag har lite koll |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|