FAQ |
Kalender |
2008-04-08, 10:24 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Snapback-auktionstjänsten Nameseek har uppenbarligen blivit uppköpta och återfinns nu på Snapback.se. Den som ligger bakom är ingen mindre än Emil Paulsson från Affiliator (åtminstone så utgår jag från att det är samme Emil Paulsson).
Mailet som gick ut om detta idag följer nedan: Citat:
|
||
2008-04-08, 11:03 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
En annan nyhet är att sidan är dåligt kodad, men det är väll ingen nyhet nu för tiden eftersom det händer varje dag.
Fattas väll bara att dom kör cleartext på lösenordet. |
||
2008-04-08, 11:05 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Funderar lite över varför de skriver ut alla domäner med www. först. Känns fel?
|
|||
2008-04-08, 11:34 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker att det blev en trevlig uppdatering från Nameseeks system och utseende. Nu hoppas jag bara att snapback systemet är något att hänga i granen. Det återstår att se.
|
|||
2008-04-08, 11:41 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Enligt rykten så bygger detta på jx gamla system som de köpte och det systemet gav inte mej några domäner.
Efter att ha blivit av med förinbetalda pengar från tidigare snappare så vill man helst ha faktura vid lyckade registreringar. Edit: Har inget emot nya bolag, bara att förinbetala pengar som kan försvinna. |
||
2008-04-08, 12:58 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror starkt på snapback.se ihop med JX gamla system.
Att "vissa kunder inte fick som de ville" vågar jag inte spekulera i, dock var det ett kraftigt system när det var rätt inställt mot IIS. För övrigt verkar det vara en ganska smart idé med buden. Så länge de kan leverera lär de tjäna en slant. |
||
2008-04-08, 13:42 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Betalar man vid lyckad snapback?
|
||
2008-04-08, 13:47 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har slängt iväg frågan angående förskottsbetalning eller ej till Emil. Man kan ju bjuda på domännamnen utan att ha pengar på kontot så det borde vara möjligt.
Dock för att försäkra sig bör/kan de ju göra som t.ex. Neware och reservera pengarna på köparens kort. |
|||
2008-04-08, 13:57 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker grabbarna har lyckats riktigt bra.
Vettigast vore väl att man betalar i efterskott? Förskott låter mycket onödigt och knöligt - det är ju en affärsuppgörelse, så om man inte betalar blir det blir inkasso... |
|||
2008-04-08, 14:41 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Gör det ju helt omöjligt att delta i auktioner om större belopp kommer på fråga. Om jag har en auktion jag bjuder 10000 på, så skall jag sedan ha 10000 hos de och maila om återbetalning eller? I så fall vore det bättre att ha samma system som en annan, att man vid budet uppger kontonumret, summan reserveras och om domänn inte tas så släpps reserveringen av summan. Man vill ju inte efteråt ha massor av pengar som ligger bara hos de. Skulle annars gärna varit med där, på vissa auktioner, men systemet som det är (avser betalningar), är hopplöst. Jag hoppas att de tänker genom det. --- Sedan mailade jag de och påpekade att sidan ser dålig ut i IE7, vilket man borde ha sett med testpiloterna ... och även att domäner som lyfts ur karantänen finns med i listorna och dessa komme rinte släppas, så auktionerna är meningslösa. Man borde synca listorna från IIS i alla fall en gång om dagen ... men det fixar de säkert. |
||
Stängt ämne |
|
|