FAQ |
Kalender |
2008-04-25, 08:00 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick detta mail imorse..
"ANSTALTEN HACKAD! Vi fick idag veta att vi har blivit hackade. Alla lösenord har publicerats på Flashback´s forum, ni som har samma lösenord på andra sajter bör OMEDELBART byta dessa då risken finns att andra kommit över det lösenord ni haft på anstalten. Vi har valt att stänga av sajten tills vi kommit till rätta med problemen och säkrat upp den. Det är beklagligt att vi inte tidigare vidtagit åtgärder för att säkra upp sajten men vi jobbar just nu på att göra om lösenordshanteringen så att lösenorden väl krypterade. Vi räknar med att vara uppe inom 24 timmar. På grund av säkerhetsluckor i presentationerna har hackare lyckats använda skadlig kod, i den nya versionen kommer därför celleditorn att vara utbytt och html kommer inte att kunna användas lika fritt. MVH Anstalten.nu" Tråkigt för dem |
||
Svara med citat |
2008-04-25, 09:16 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Var lösenorden i okrypterad form?
|
|||
Svara med citat |
2008-04-25, 09:31 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla lösenord är i klartext.
212677 rader med användare. --- Även: http://www.gravbortskane.se/ blev hackad i gårkväll vad jag förstått. |
|||
Svara med citat |
2008-04-25, 10:40 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
bra jobbat av de som ägde siten, att nyhet efter nyhet läsa om alla communitys som blir hackade och har sina lösen i klartext, likt förbannat gör dom inget föräns det händer.
|
|||
Svara med citat |
2008-04-25, 10:41 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gillar texten hackarna har lagt på http://www.gravbortskane.se/
Sansat klart och bra skrivet, vilket är ganska ovanligt. |
|||
Svara med citat |
2008-04-25, 11:42 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-04-25, 11:54 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Och när vi ändå är igång så sprids cdon.se´s källkod på diverse forum nu också.
|
|||
Svara med citat |
2008-04-25, 12:09 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej det är ju normt idiotiskt. Faktum är att jag tillochmed börjad göra något innan det hände men inte gjorde det helt klart. Något som nu känns som om man kanske borde prioriteras.
Tyvärr är det ingen som jobbar aktivt med anstalten, jag har mer än fullt upp på annat håll. Ett idiotiskt misstag som våra användare får betala för |
|||
Svara med citat |
2008-04-25, 13:12 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
En uppmanade till alla som läser tråden: Använd för fan krypterade lösenord.
Kan dock erkänna att jag själv kör 1 tjänst som är cleartext, men det är ingen publik tjänst och det gör jag av diverse anledningar och jag riskerar inte heller att 200.000+ användare får sitt lösenord läckt |
||
Svara med citat |
2008-04-25, 13:16 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tråkigt.
Oj oj oj vad de kommer få spam nu från diverse aktörer. |
|||
Svara med citat |
Svara |