FAQ |
Kalender |
2008-07-04, 02:50 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har skapat en webbplats som är en slags grundkurs i datasäkerhet för amatörer och skulle nu vilja ha lite konstruktiv kritik på innehållet. Säg gärna till om ni hittar några fel samt kom med förslag på förbättringar. Vill alltså främst har feedback på innehåll, inte design och kod även om det naturligtvis är okej med sådan med.
Sidan vänder sig alltså till medelsvenssons som sitter på en vanlig windowsburk och inte har några djupare kunskaper om datorer eller datasäkerhet. Därav har jag också valt att förenkla vissa beskrivningar och förklaringar så mycket att de inte blir 100% korrekta men mer lättförståliga FRA-Skydd Tack på förhand! |
|||
Svara med citat |
2008-07-04, 02:52 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"har faktiskt staten fått laglig rätt att spionera på oss medborgare"..
Sätts inte lagen i bruk i början av nästa år? |
||
Svara med citat |
2008-07-04, 02:58 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-04, 10:59 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker det ser bra ut med det är mycket information och teori. Tycker sidan vänder sig till en amatör, medelanvändare som kanske vill veta saker men inte för en person som vekligen vill skydda sig.
|
||
Svara med citat |
2008-07-04, 11:59 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
tycker du kan lägga till en sektion med "avancerade" grejer för dem som vill lite mer.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-04, 14:55 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tanken är just att den ska vända sig till "amatörerna" de som inte har någon djupare kunskap om datorer och kanske heller inget större intresse av dem. De som använder dem för lite surfande, e-post, ordbehandling och kanske något spel.
Tanken är inte att det ska vara någon avancerad guide i datasäkerhet för oss som är lite mer insatta. På den punkten kommer sidan i stället under rubriken Lär dig mera tipsa om andra webbplatser och böcker som vänder sig till dig som är lite mer insatt. |
|||
Svara med citat |
2008-07-04, 15:01 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Såg snyggt ut, men jag tycker som crazzy, att det ska finnas lite mer avancerad fakta.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-15, 15:49 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Mycket bra tycker jag! Snyggt, enkelt/stilrent, språkligt godkänt, lättnavigerat. 4,2 av 5! ;-)
2008-07-16, 16:14 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag håller med de flesta positiva ord som sagts men ...
Det jag saknar är mer vägledning, grafisk hjälp att inte tro att det blir svårt Min rekommendation är att lägga in vägledande rubriker så att man inte ser en enda kompakt text när man kommer till sidan. Sedan undrar jag om det inte skulle hjälpa med att ha några återkommande ikoner t ex för "vad är det", "såhär gör du", "läs vidare". De skulle göra att man redan med en blick på sidan kan se och ev hoppa över förklaringarna och gå direkt till åtgärden. För ska vi vara ärliga spelar det väl ingen roll om man inte förstår - bara man har åtgärdat! |
|||
Svara med citat |
2008-07-17, 17:23 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
En lite mer designad titel-logga tror jag lyfter sajten utseendemässigt-
Svara |
|
|